Hobbysnickare
· Västmanland
· 209 inlägg
Det finns lite mer eller mindre smarta lösningar för undre hörnskåp på nätet, men för övre hörnskåp då? Det är ju ett jäkla skitskåp egentligen där det bara hamnar stök men det är så mycket volym och yta så man vill ju använda det, men det verkar vara helt snustorrt på nätet vad gäller idéer eller lösningar för att utnyttja ett sådant här skåp, så har ni sett något eller har ni löst det på något smidigt vis?
Vi har delar av vårt skafferi i ett hörnskåp uppe. Saker man inte ska ut med så ofta funkar utmärkt att ha där, givetvis med planeringen ”ju oftare desto längre fram/ut”.
Givetvis inte det bästa/smidigaste man kan tänka sig, men för oss fungerar det väldigt bra och det är (väldigt) sällan vi finner det skåpet vara en källa till frustration faktiskt.
Givetvis inte det bästa/smidigaste man kan tänka sig, men för oss fungerar det väldigt bra och det är (väldigt) sällan vi finner det skåpet vara en källa till frustration faktiskt.
Hobbysnickare
· Västmanland
· 209 inlägg
Nu fick jag en idé jag ska testa med att såga ur mittendelen på varje hyllplan, så det blir en luftstapel hela vägen upp och då trekantiga hyllor på sidorna av skåpet, så man kan se allt som står på hyllorna hela vägen upp. Sen någon form av ljuslist som lyser upp. Det blir ju en del utrymme som inte används, men det är det ju nu med, så ingen större skillnad egentligen.
Hörnskåpet är i vårt kök det huvudsakliga förvaringsskåpet för allt porslin på de två nedersta hyllorna, och diverse på den översta. Jag tycker själv det är väldigt praktiskt, eftersom tallrikar lätt "försvinner in" åt de tre hörnen, och gör så att man kan utnyttja hela arean in på djupet också!
Hobbysnickare
· Västmanland
· 209 inlägg
Liknande trådar
-
Varning för oseriöst besiktningsföretag, Besiktagruppen
Köpa & Sälja hus -
Är Byggahus seriöst
Socialt & Projekt -
Är det någon som känner till var man kan få tag till avbildat gångjär som sitter på pardörrarpå hörnskåp
Kök -
Hur får jag till täcksidan (under hörnskåp)?
Kök -
Takanslutning i kök med vägghörnskåp (45 grader)
Kök