Goddagens.

Jag planerar att i vår/sommar låta uppföra ett mindre fritidshus i lösvirke i trakten av Åre. Jag är ute efter en totalentrepenad med undantag för yttre och inre målning i princip.

Nu undrar jag om någon har några tips på bra byggfirmor i trakten att vända sig till?

Huset är i egen design men ritat av arkitekt. Det skall bli ca 40 kvm plus loft. Dessutom skall ett oisolerat garage byggas ihop med ena gaveln. Plåttak, timmerpanel och elvärme är bland annat det som gäller.

Kommunalt va samt el är draget fram till tomtgränsen.

Tacksam för tips :)

Mvh / Olle

Ottsjösnickarn har ett mycket bra rykte :)

Ja, kommer man från Ottsjö är man såklart vettig :)

Har du möjligen någon länk/tfn.nr? Googlade Ottsjösnickarn utan resultat.

Du har också ett företag som heter Pilgrimstahus som har byggt en del här uppe.
Tel: 0693 - 311 90
Hemsida: www.pilgrimstahus.se

Tack för tipsen! Återkommer med info om detta. :)

Nu är jag tillbaka igen.

Tydligen så är det inte så intressant att bygga nya hus i Jämtland för Ottsjösnickaren. Efter att ha varit i kontakt med dom och att efter DERAS begäran översänt underlag för offert har de inte bemödat sig med att svara. Trist att inte ens ha vett att säga "nej tack" .

Precis samma sak har hänt med företaget "Lappli Nora" som efter att De tog kontakt med mig och efter att ha mottagit ritningar och underlag tyckte att "detta passar oss perfekt". Sedan dess är tystnaden total trots att jag har påminnt dom vilket egentligen är helt mot mina principer. Men, men, jag letar vidare och ska förhoppningsvis bygga i sommar/höst.

Sammanfattning så här långt: Anlita INTE Ottsjöckaren (OSAB) eller Lappli Nora.

Vi bygger hus på Frösön. "Våra byggare" heter Byggmästarn Jämtland. Vi är jättenöjda med dom och jag rekomenderar dom varmt. Nu bygger vi i och för sig ett Eksjöhus så det är ju ett lite annat bygge. Men jag rekomenderar dom ändå. Du kan ju testa och se vad dom säger. Dom är trevliga, lätta att ha och göra med och jobbar av bara tusean. Bra blir det oxå, inget slarv. Min man är själv byggare och han är både nöjd och imponerad av dem./psklelbe

Det var tråkigt med Ottsjösnickaren :mad: Vi har inte anlitat honom själva men har hört av andra att han skulle vara bra. Hoppas du hittar någon annan som kan bygga åt dig!

Hej!
Just nu byggs vårt hus hosOttsjöns snickeri, OSAB, (blanda inte ihop med Ottsjö nära Åre). Efter att vi skickade en egenhändigt ritat skiss dröjde det mindre än en vecka innan vi hade en offert med ritning! Vi har fått ett mycket bra bemötande och huset håller mkt hög kvalitet. OSAB monterar sedan vårt hus på vår grund. Efter det tar ett annat snickarföretag över och bygger klart huset! Vi har fått nya ritningar hemskickade varje vecka allt eftersom vi gjort ändringar. Allt har fungerat till 100%! Alla jag pratat med i Östersund som fått sin stomme levererad av Thord på Ottsjöns snickeri är jättenöjda! Däremot vet jag att de har hus på kö.
Fler frågor/funderingar om OSAB? Maila gärna!
Mvh loslusodlen

Alla jag pratat med i Östersund som fått sin stomme levererad av Thord på Ottsjöns snickeri är jättenöjda!
Det var precis vad jag hade hört så jag blev ganska förvånad när OlleBolle72 var missnöjd.

Jag har skickat in underlag för en offert på mitt hus till ottsjöns snickeri, men efter 2veckor gått inget svar,kan de va mycke att göra nu ? ja är inte stressad så än har jag inte avfärdat dom.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite tips å råd av nån som har haft med dom att göra, kanske till och med få komma å se ett färdigt hus dom byggt d^_^b

ecr88 skrev:
Jag har skickat in underlag för en offert på mitt hus till ottsjöns snickeri, men efter 2veckor gått inget svar,kan de va mycke att göra nu ? ja är inte stressad så än har jag inte avfärdat dom.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite tips å råd av nån som har haft med dom att göra, kanske till och med få komma å se ett färdigt hus dom byggt d^_^b
Har du fått vänta i hela 2 veckor? Herre gud! Skitdåligt!

Allvarligt talat, 2 veckor är ingenting. Är det en mindre firma med mycket jobb och med kontoret på fickan kan det lätt dröja en månad innan ansvarig där har tid att sätta sig på kontoret och räkna fram ett pris till dig.

Ha lite tålamod.

Som jag skrev är jag inte stressad, jag kan inte göra mycke mer än pappers arbete den här årstiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.