X xLnT skrev:
Hur menar du slippa påsar?
Det blev faktiskt bättre, men första slipningen/överfarten verkade den inte orka med. För det låg som ni såg på bilden massa damm kvar man fick suga upp efteråt.
Andra slipningen tog den i princip allting.

Och festoolen hade nog inte hållit i längden, fick rengöra filtret flera gånger när jag körde med handjagaren på kanterna.
På din festool-sugare utgör (filter-)påsen grovfiltret som skyddar hepafiltret och den måste bytas när den är full. På Pullman sitter hepafiltret och grovfiltret efter cyklonen och det mesta dammet hamnar i en plastpåse och når aldrig grovfiltret. När grovfiltret blir för igensatt måste det rensas.
 
nanowire nanowire skrev:
På din festool-sugare utgör (filter-)påsen grovfiltret som skyddar hepafiltret och den måste bytas när den är full. På Pullman sitter hepafiltret och grovfiltret efter cyklonen och det mesta dammet hamnar i en plastpåse och når aldrig grovfiltret. När grovfiltret blir för igensatt måste det rensas.
Nej, jag kan använda antingen en filterpåse eller en plastpåse, det sitter ett filter innan motorn (i locket), samt en funktion (AC) som mekaniskt slår loss dammpartiklar från filtret som åker ner i påsen.
Jag kan mao återanvända plastpåsen när jag tömt och rengjort filtret.

 
X xLnT skrev:
Nej, jag kan använda antingen en filterpåse eller en plastpåse, det sitter ett filter innan motorn (i locket), samt en funktion (AC) som mekaniskt slår loss dammpartiklar från filtret som åker ner i påsen.
Jag kan mao återanvända plastpåsen när jag tömt och rengjort filtret.

[media]
Vadå nej, om du kör med plastpåse hamnar det mesta dammet i hepafiltret direkt eftersom det inte finns någon cyklon eller förfilter och det är ganska litet så lär det sätta igen snabbt.
Och för att den ”automatiska” filterrengöringen ska fungera bra måste suget först blockeras, precis som på din Pullman.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.