110 läst · 3 svar
110 läst
3 svar
Sensibo skall den fungera så här vid wifi-avbrott?
Hej!
Jag styr min äldre värmepump via en Sensibo som emulerar dess fjärrkontroll. Det har fungerat mycket bra men har nu vid två tillfällen noterat ett problem. När wifi-routern går ner så slutar den att styra värmepumpen. Båda gånger med resultat värmepump off. Jag är förvånad över att den inte fortsätter styra det den ska när wifi försvinner?
Följdfråga kan det vara Senisbo-enheten som bidrar till att routern hänger sig eller är det andra faktorer?
Jag styr min äldre värmepump via en Sensibo som emulerar dess fjärrkontroll. Det har fungerat mycket bra men har nu vid två tillfällen noterat ett problem. När wifi-routern går ner så slutar den att styra värmepumpen. Båda gånger med resultat värmepump off. Jag är förvånad över att den inte fortsätter styra det den ska när wifi försvinner?
Följdfråga kan det vara Senisbo-enheten som bidrar till att routern hänger sig eller är det andra faktorer?
Bästa svaret
Sensibo-enheten har ingen klocka eller schema i sitt minne utan den förlitar sig på ett serversystem.
Inget internet, ingen värmepumpsstyrning via sensibo.
Osannolikt att den gör att routern hänger sig.
Kolla om det finns någon uppdatering till routern, kan ibland hjälpa för märkliga problem.
Inget internet, ingen värmepumpsstyrning via sensibo.
Osannolikt att den gör att routern hänger sig.
Kolla om det finns någon uppdatering till routern, kan ibland hjälpa för märkliga problem.
E etompau skrev:
Intressant, ligger styrprogrammet på en Sensiboserver då som pratar med routern osv?
Liknande trådar
-
Tips för den som skall bygga dubbla dörrar
Byggmaterial & Byggteknik -
Skall man bryta den vita färgen på en Skånelänga?
Stenhus -
Takbelysning i kök nuförtiden; snyggt och utbytbara ljuskällor?
Belysning -
Rookie-fråga: Knepig konstruktion - Hur skall jag tänka med ångspärr mot grunden?
Byggmaterial & Byggteknik -
Skorsten till öppen spis skallrar i vinden
Tak & Vind