Hej!
Jag styr min äldre värmepump via en Sensibo som emulerar dess fjärrkontroll. Det har fungerat mycket bra men har nu vid två tillfällen noterat ett problem. När wifi-routern går ner så slutar den att styra värmepumpen. Båda gånger med resultat värmepump off. Jag är förvånad över att den inte fortsätter styra det den ska när wifi försvinner?

Följdfråga kan det vara Senisbo-enheten som bidrar till att routern hänger sig eller är det andra faktorer?

Bästa svaret

Sensibo-enheten har ingen klocka eller schema i sitt minne utan den förlitar sig på ett serversystem.
Inget internet, ingen värmepumpsstyrning via sensibo.

Osannolikt att den gör att routern hänger sig.
Kolla om det finns någon uppdatering till routern, kan ibland hjälpa för märkliga problem.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
E etompau skrev:
Sensibo-enheten har ingen klocka eller schema i sitt minne utan den förlitar sig på ett serversystem.
Inget internet, ingen värmepumpsstyrning via sensibo.

Osannolikt att den gör att routern hänger sig.
Kolla om det finns någon uppdatering till routern, kan ibland hjälpa för märkliga problem.

Intressant, ligger styrprogrammet på en Sensiboserver då som pratar med routern osv?

Ulltand Ulltand skrev:
Intressant, ligger styrprogrammet på en Sensiboserver då som pratar med routern osv?
Ja det du har programmerat (temp/tider etc) ligger på servern, som sedan skickat kommando till din sensibo-enhet.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.