Undrar om det är samma bolag som leverear mackor mm till företag som slagit sig in i kompressorbranschen.
Nåja, skämt åsido.
Köpte en sådan här på Harald Nyborg tillsammans med en färgspruta anpassad för det trycket som denna skulle ge. Allt frid o fröjd, säljaren sa att det bara var att hälla på olja och koppla in slang o spruta och köra. Samt byta oljan efter de första 3-5h man kört den.
Lugnt tänkte jag o åkte hem, väl hemma så öppnar man paketet o hittar en 4 sidor "tjock" manual, helt på danska. Dessutom är bilderna på en annan kompressor så var man hittar oljemätstickan på denna är tillexempel fortfarande ett mysterium.
Hällde på olja över den röda markeringen som visades i ett mätfönster och kopplade in slang o startade upp den, det som hände då var att den började helt rätt o riktigt att bygga upp tryck, men stannade inte på de ca 4 bar där den skulle utan fortsatte upp mot rött på mätarna... i halvt panik slog jag från den. Tömde ut övertrycket med hjälp av färgsprutan, nu till min fråga:
Är det någon mer som har en sådan här och hur i katten ställer man trycket på den o var sitter säkerhetsventilen som det står ska vara automatisk... för den är inte med i manualen iallafall.
Kul med maskiner är det iallafall! =)