Hej

Då man fått erbjudande från båda och de verkar ganska lika men... vilken och varför? :confused:
 
K
Finns mängder med trådar på ämnet... ;-)

Jag gjorde så här:
* Skapa ett excel-ark, lista vad som ingår,
* Lägg till det du anser du behöver utöver (om något).
* Räkna ut vad vad totalpriset blir kontant (installation, extra deckare, startavgift mm).
* Lägg ihop månadskostnader för alla tillbehör och tillval och multiplicera med på förväntad avskrivningstid på anläggningen, säg 120 månader.
* Summera och jämför.
 
K
Tycker du även skall ringa din lokala larminstallatör och ta in pris på ett "riktigt" larm, som är trådat och ta med månadskostnaden för koppling till LC (schablonmässigt kan du räkna med 100kr/mån + 1000kr per utryckning)

Ta även med batteribyten på trådlösa larmen, dom håller inte för evigt och är inte heller gratis.

Jag stod inför samma val, 10.000 från verisure + 450kr/mån, för ett larm jag inte kan koppla till vad jag vill i framtiden.. Det kändes inte så lockande faktiskt, sen hade dom ingen utomhussirén bland produkterna, vilken känns B, man vill ju att det skall synas och höras när larmet går, inte tänka att det stör grannarna.. =/
 
Du/ni kan fundera på följande:
Vad är anledningen till att du vill ha larm?
Måste larmet vara kopplat till larmoperatör eller funkar det lika bra till egen telefon?
Om det är kopplat till larmoperatör, måste det ingå fria utryckningar?
Hur vill du styra larmet?

Angående fria utryckningar, hur många gånger tror du att larmet kommer gå i larm pga tekniskt fel varje år? Om rörelsedetektorerna är rätt placerade så larmar dom obefogat kanske ca 1ggr/10år.
Vi har friköpt larm kopplat till egna mobiler, (4 rörelse, 6 mkt, 6 rök & 2 multi), vi har haft larmet i ca fem år, inget falsklarm pga tekniskt fel.

http://www.wn.se/t35534.html
https://www.larmkollen.se
 
RilleRock
Har man bra hårdvara inkl bra detektorer behöver man inte påhitt som "fria ryck".
Får man ett inbrott tar man det på hemförsäkringen.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.