6 155 läst · 26 svar
6k läst
26 svar
Schwerinska villan i karolinsk stil
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 117 inlägg
Många funderar på att bygga nytt i gammal stil. Ägarna till Schwerinska villan gjorde just det, de anlitade arkitekt Jan Andersson för att få till riktig karolinsk arkitekturstil som den på 1600- och 1700-talets herrgårdar. Huset skulle passa in i slottsmiljön vid Husby slott utanför Söderköping på en tomt med utsikt över S:t Anna skärgård.
Du kan läsa artikeln här: Schwerinska villan i karolinsk stil
Du kan läsa artikeln här: Schwerinska villan i karolinsk stil
Oj, ett arkitektritat hus som är vackert!
Fantastiskt vackert dessutom. delar av interiören är tveksam, men utsidan är underbar.
Kul att någon tar ut svängarna lite istället för alla Legolådor.
Fantastiskt vackert dessutom. delar av interiören är tveksam, men utsidan är underbar.
Kul att någon tar ut svängarna lite istället för alla Legolådor.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
I min hemby! Eller, en km utanför, men iaf......
Vackert hus utvändigt och invändigt om dom inte hade förstört det med så otroligt mycket prylar och uppstoppade djur överallt, man ser ju inte skogen för alla träd. Tapeter och golv har dom fått till riktigt bra i gammal stil men att det t.o.m hänger döda rävar på trappräcket är bara too much. Men det är min åsikt och alla har olika stil. Det skulle vara väldigt intressant att se hur det ser ser ut invändigt när någon annan köpt och möblerat om det.
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
För mig är det ett fult och obeboeligt sammelsurium av gamla föremål från olika epoker och härkomst. Som länsmuseets magasin.