Hej ..

Jag har ett litet problem..
Jag har en scheppach hmc 3200.
Som matar remmen gått på.
Har tagit lös näst intill fjäder belastningen på båda sidorna om maskinen. Det enda som blev är att själva kedjan vart slak.
Hur gör jag att få dit en ny gummi matar rem på axeln.. det finns inga möjligheter att kränga på den i dags Läget..
Det är rätt rem..
Något måste finns som jag ej ser..
Hjälp..

• Hand som håller en slak gummidrivrem vid en maskin med kedjedrift och slak kedja, behöver hjälp med montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L langen73 skrev:
Hej ..

Jag har ett litet problem..
Jag har en scheppach hmc 3200.
Som matar remmen gått på.
Har tagit lös näst intill fjäder belastningen på båda sidorna om maskinen. Det enda som blev är att själva kedjan vart slak.
Hur gör jag att få dit en ny gummi matar rem på axeln.. det finns inga möjligheter att kränga på den i dags Läget..
Det är rätt rem..
Något måste finns som jag ej ser..
Hjälp..
Hej
Vi börjar med det enkla, du har lagt gamla remmen brevid nya och kollat så de är lika långa?
Har du lagt remmen i varmvatten innan? (Så gummit get dig en liten bit extra att töja ut).
Spontant ser ju remmen för kort ut.

Hej.
Ja det är rätt rem till maskinen..
8x340
Har till och med fuktat den i varm vatten.. men det går inte ändå att få dit den.
Det måste finnas något annat man ska göra.
Har försökt att googla efter några tips och bilder . Men hittar som inget på min maskin..

Hade samma problem när jag bytte rem på min hm2 kombi.
Vill minnas att jag lyckades bända på remmen med typ liten kofot el motsvarande. Har du kollat att matarvalsen rör sig när du släpper fjädern? Låter som problemet är att den fastnat i yttersta läget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.