Hej hur ska denna kopplas och vart får man tag i en kulo kabel med svart brun och blå i, verkar inte vara någon jord till denna,
 
  • Anvisningar för elanslutning av MYSON KICKSPACE med dragavlastning och färgkoder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kopplingen framgår väl tydligt i manualen, eller missförstår jag något?
 
Det var mest färgerna jag tänkte på om man vill ha en kulo som jag kan spika efter fodret, finns det färdiga med brun svart blå eller måste man använda höljet från annan kabel och stoppa i dom färgerna för kabeln följde inte med,
 
Använd en 4-ledare och isolera jordledaren?
Sen tycker jag att det är tveksamt att använda kulo eller annan kabel för fast installation, då rumstermostaten verkar anslutas med stickpropp. Dock så ska ju den monteras fast och synligt så en sladdrig anslutningskabel passar ju inte heller bra.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Ja och vad ska man annars använda den kommer ju gå upp på väggen ca 1,5 meter och det vill man. Ju ha snyggt,
 
tommib
Det finns 3X1,5 kabel som har just brun/svart/blå. Den är väldigt svår att få tag på som konsument, men finns hos elgrossisterna då den är rätt ovanlig. Det är betydligt vanligare med en 3G1,5 kabel som då har brun/blå/gulgrön. Notera det fetade i beteckningarna.

Det är betydligt enklare som konsument att köpa 4G1,5 och lägga jordledaren åt sidan.

Jag måste säga att det var en ovanligt korkad konstruktion på den där. Det är som att man inte kunnat bestämma sig och kör någon slags halvmesyr med extern termostat och stickproppsanlutning.

Det hade varit betydligt bättre att ha en termostat med klenspänning, då hade man kunnat dra vilken telekabel som helst till den. Mer diskret och proffsigt.

Hur ska man kunna få till en bra installation av den där? Man måste sätta ett eluttag i ett skåp och dessutom se till att det finns plats för ett fult mellanstycke. Dessutom så måste termostaten monteras någonstans på vägg men egentligen får man inte använda installationskabel eftersom den ska gå till mellanstycket (som sitter med stickpropp). En helt korrekt installation av det där skulle kräva en skarv på kabeln till termostaten så att man kan ha installationskabel på den synliga delen och en flexibel anslutningskabel till mellanproppen (som då förlorar sin poäng).

Kikar man snabbt på Mysons hemsida så hittar jag inte den där varianten. Där vinns ett antal termostatalternativ som iofs alla installeras med nätspänning.
 
Japp håller med dig korkad installation, får väl hitta på någon lösning,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.