Det är ju ett nöje att se bl.a. Äntligen Hemma på TV4. Oftast ger det idéer om vad man inte vill ha hemma, men ibland också några tips. Dock undrar jag över verbet sandpappra, vilket används frekvent av vissa programledare i stället för att benämna övningen att slipa. Är det någon som har en förklaring? Kanske skall man övergå till att skruvmejsla upp saker, eller snöskyffla garageuppfarten?
 
Tja, varför inte.

Du har ju en bil som du ibland bilar med?
 
Jag är väl ute och cyklar som vanligt ;D
 
MathiasS skrev:
Tja, varför inte.

Du har ju en bil som du ibland bilar med?
Använder du också bilen när du ska bild ner tegelväggar eller betong fundament. Det gjorde grannens fru i julas när hon skulle parkera. Hon tog med sej en bit av tegel väggen… ;D

mvh plexi
 
Vi bör göra en lag om detta som jag kan mejsla ner på sten och sedan kan vi hamra upp den.Den som protesterar kan vi stena. ::)
 
Göran skrev:
Vi bör göra en lag om detta
Laga menar du väl?  ;D ;D

/ama *Duckar*
 
Jag har också retat mig på utrycket "sandpappra". Det var väll längesedan det var sand på pappren.

Dessutom så ger det obehagliga associationer till slöjden i mellanstadiet, där vi hadde en lärare som kunde begära att man skulle slipa ner ytam en halv cm. Bara för att han skulle få lugn och ro ett tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.