Hej, Vi har en samsung dw60r7070ug
Idag när jag försöker köra ett program så löser jfb ut direkt när jag trycker på start.
Maskinen körde inatt och då hade jfb löst ut. Nu är det vatten i botten av maskinen. Någon som har något förslag på hur jag får igång den? Eller hur jag enkelt tömmer den så jag kan ta bort maskinen?
 
Det kan ah läckt ut vatten i utrymmet under. Man kan ofta lossa framstycket under luckan så man ser in, alternativt skruva av bakstycket. Obs krävs verktyg, och slå av strömmen.. Jag har råkat ut för det, där ligger lite kablar som kan hamna i vatten. I mitt fall var slangen mellan maskinen och avloppet lite sprucken, vid genomföringen, men på insidan maskinen. Det finns en säkerhetsbrytare som skall bryta om det blir översvämning. men beroende på vart vattnet hamnar kan det istället ge utslag på JFB.

Annars kan det även vara krypström på värmeelementet etc. Men det hittar du inte själv om du inte är ganska drillad i el/isolations mätning..
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
Jag ringde Samsung som skickar ut en tekniker då maskinen bara är 1 år gammal...
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
Tyvärr är inte Samsungs diskmaskiner bättre än så här
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Tyvärr är inte Samsungs diskmaskiner bättre än så här
Nej. Jag är inte heller imponerad av Samsung och deras vitvaror. När jag köpte diskmaskinen köpte vi även kyl och frys från Samsung. Frysen kom helt skadad, den måste ha ramlat ner högt uppifrån antingen hos Samsung eller hos transportbolaget. Det var ett rent h*lvete att få den utbytt hos Samsung så dom fick ta tillbaka kylskåpet också. Så där blev det Electrolux istället.

får se hur länge man behåller diskmaskinen om dom nu kan laga den.
 
Glömt uppdatera tråden.
Tekniker var här för ett tag sedan och bytte värmeelementet/pumpen i maskinen sen fungerade den. Tydligen vanligt problem.... När den går sönder nästa gång blir det INTE en samsung igen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.