7ender
Jag har tre olika projekt på g där jag behöver krossmaterial. Min fråga är om det finns nån fraktion som lämpar sig till alla, så jag kan beställa till allt i en leverans.

1. Stenläggning ca 15 m men som måste upp nån halvmeter på 2/4 sidor, så det krävs ju stödmurar. Tänkte slänga ner diverse sten vi har på tomten, men det behövs ett antal kubik kross för att fylla ut.

2. Område 10 m2 med odlingslådor (pallkragar) med marksten runt.

3. En markstenslagd gång

Sen vet jag iofs inte om det räcker med en leverans.
 
1. Här skulle det väl passa att fylla med 0/150 eller liknande om du har en maskin på plats och kan hantera massorna. Stenläggning kan du sen göra i 4 mm stenflis eller stenmjöl 0/4

2 och 3. Om du ska handarbeta vill du nog inte ha grövre än 0/32 bärlager i botten, Maksktenen sen i 4 mm stenflis eller stenmjöl 0/4

Beställ hela lastbilslass, helst bil och släp om det går att komma fram med släp till tomten eller överlåt materialanskaffning till grävmaskinisten som ska hantera massorna.
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
7ender
Det lutar åt att vi kommer borra energibrunn. Funderar på om man skulle kunna fylla projekt 1) med borrkax i botten? Och sen padda nån eller ett par dm makadam på det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.