Sundlof81 skrev:
Körde en manuell start, hittar den mitt i trädgården helt död, har aldrig hänt innan. Startar upp den och ingen felorsak.

Det var väl meningen att den skulle bli bättre, kan ju inte vara många ettor och nollor som tillfördes maskinen med den lilla fjuttiga filen.

Hade problem med att följa gränstråden till vänster, bytte ett kretskort i laddaren så nu är det problemet borta.
Löste sig problemet med vänstersvängar med nytt kretskort? För min har samma problem. När den följer slingan och tar en vänstersväng, då plötsligt mitt i svängen får den för sig att styra höger och sen är det kört för den att hitta tillbaks igen. Det underliga är att ibland funkar det klockrent - och ibland stannar den på varje vänstersväng på slingan.
 
Precis så var min. Hamnade utanför och gjorde lite halvhjärtat försök till att svänga tillbaka åt vänster. Nu går den klockrent men vad gör det när nya fel tillkommer...
 
Sundlof81 skrev:
Precis så var min. Hamnade utanför och gjorde lite halvhjärtat försök till att svänga tillbaka åt vänster. Nu går den klockrent men vad gör det när nya fel tillkommer...
Ok, tack. Jag får ringa supporten igen om det, då verkar det vara ett hårdvarufel det handlar om.

Jo, jag börjar hålla med, det börjar kännas som att man varit alltför dåliga på att testa sina produkter dom släppt ut i år. Jag antar att man helt enkelt vuxit för snabbt och man har tagit genvägar för att rampa upp produktionen så snabbt som möjligt.
 
Har nu införskaffat en Husqvarna 330x efter att ha haft 2 år av enorma problem med min Worx. Kan bara säga att det är ljusår från varandra i teknik. Ni som har problem, kika på 330x .. Helt otrolig maskin. Går 4timmar på en laddning och laddar på 60min och hittat hem själv med gps till laddaren och runt tomten. Följer alltså inte slingan hem och gör inga fula spår. Ni som är nöjda behöver inte ta åt er, utan bara ni som har problem, och ja den kostar en slant men herregud vilken skillnad.
 
Vore ju väldigt konstigt annars också, den kostar trots allt 3gånger så mycket...
 
Japp helt sant, men 10ggr så kompetent och inga problem .. Värt en del det också.
 
Hej

Min 796 tar inte i mot laddning. Hittade den mitt på slingan med noll i batteri. Lyfter till baka den till laddaren. Gör enligt manualen men röda lampan tänds bara i ca:15-25 sekunder sen blir den grön och laddar inte. Någon som har varit med om det?
 
netxis skrev:
Hej

Min 796 tar inte i mot laddning. Hittade den mitt på slingan med noll i batteri. Lyfter till baka den till laddaren. Gör enligt manualen men röda lampan tänds bara i ca:15-25 sekunder sen blir den grön och laddar inte. Någon som har varit med om det?
Hade samma problem med min 796. Fick tipset från supporten att sätta in/dra ut maskinen från laddaren ca 20(!) ggr då den ladda lite varje gång det lyste rött.
Så sätta in, vänta tills grönt sedan dra ut igen.
Detta då dessa nya batterier kunde ha problem att ladda om de blivit helt urladdade.
 
  • Gilla
netxis
  • Laddar…
Hej

Har nu fått ner kabeln (grävt ner) och det är dags för premier turen.
Några frågor:
- Kan jag uppdatera klipparen i t ex garaget (det regnar just nu) eller behöver den vara i klippzonen alt laddaren vid uppdatering (ställa klippyta, språk, klocka etc)
- Samma fråga som ovan men när jag gör en uppgradering av programvaran
- Om jag ställer in automatiskt läge för schemat går det att t ex tvinga ut den vid helg (då den egentligen skall vila. Om ja, hur ? Om inte, hur hantera jag biytor där jag manuellt har tänkt lyfter in klipparen. Vill inte ha en schemalagd aktivitet där jag behöver passa klipparna för att lyfta in den
- Går det att stänga av regensensorn. Klara den att klippa i regn som en HQ

Har redan lagt ner kabeln, men har några frågor
- Vid öar så skall kabeln ligga tätt och parallellt till och från ön men får ej korsa. Jag har lagt mina med ca 5-15 mm ifrån varandra,
_ Vid hör har jag runda hörn.Ser i instruktionen att de lagt raka hörn dvs 45 grader (ej 90)


tack på förhand
 
peternicklas
Nishiki skrev:
Hej

Har nu fått ner kabeln (grävt ner) och det är dags för premier turen.
Några frågor:
- Kan jag uppdatera klipparen i t ex garaget (det regnar just nu) eller behöver den vara i klippzonen alt laddaren vid uppdatering (ställa klippyta, språk, klocka etc)
- Samma fråga som ovan men när jag gör en uppgradering av programvaran
- Om jag ställer in automatiskt läge för schemat går det att t ex tvinga ut den vid helg (då den egentligen skall vila. Om ja, hur ? Om inte, hur hantera jag biytor där jag manuellt har tänkt lyfter in klipparen. Vill inte ha en schemalagd aktivitet där jag behöver passa klipparna för att lyfta in den
- Går det att stänga av regensensorn. Klara den att klippa i regn som en HQ

Har redan lagt ner kabeln, men har några frågor
- Vid öar så skall kabeln ligga tätt och parallellt till och från ön men får ej korsa. Jag har lagt mina med ca 5-15 mm ifrån varandra,
_ Vid hör har jag runda hörn.Ser i instruktionen att de lagt raka hörn dvs 45 grader (ej 90)


tack på förhand
Ja du kan uppdatera den var du vill.Då du ändå måste flytta klipparen för att ladda den. Starta klippningen manuellt. Den går till den behöver laddas, du måste ändå själv lyfta den till laddningen. När laddad lyft tillbaks den igen och tryck på start...
Kablen gärna midre än 10 mm.
Den följer bättre 45 graders svängar än 90 graders. Jag har både och och båda fungerar. Ytterhörn är svårt med 45 grader, tar mycket större plats än 90 grader.
 
Nishiki skrev:
Hej

Har nu fått ner kabeln (grävt ner) och det är dags för premier turen.
Några frågor:
- Kan jag uppdatera klipparen i t ex garaget (det regnar just nu) eller behöver den vara i klippzonen alt laddaren vid uppdatering (ställa klippyta, språk, klocka etc)
- Samma fråga som ovan men när jag gör en uppgradering av programvaran
- Om jag ställer in automatiskt läge för schemat går det att t ex tvinga ut den vid helg (då den egentligen skall vila. Om ja, hur ? Om inte, hur hantera jag biytor där jag manuellt har tänkt lyfter in klipparen. Vill inte ha en schemalagd aktivitet där jag behöver passa klipparna för att lyfta in den
- Går det att stänga av regensensorn. Klara den att klippa i regn som en HQ

Har redan lagt ner kabeln, men har några frågor
- Vid öar så skall kabeln ligga tätt och parallellt till och från ön men får ej korsa. Jag har lagt mina med ca 5-15 mm ifrån varandra,
_ Vid hör har jag runda hörn.Ser i instruktionen att de lagt raka hörn dvs 45 grader (ej 90)


tack på förhand
Gör som dom föreslår att du ska göra vid premiärturen: Ställ klipparen 1 m framför laddaren och klicka på HOME så går den slingan in i laddaren.
Bra sätt att se hur den hanterar öarna. Runda hörnska inte vara några problem.
Jag uppgraderade min på altanen utanför klippzon och det gick bra.
Jag har fortfarande inte fått något bra svar på hur jag väljer anpassad eller automatisk klipptid men jag förmodar att anpassade gäller om jag ställt in egna klipptider.
Jag har även tvingat ut den utanför klipptiden.
Det går att stänga av regnsensorn. Leta i menyn.
 
Hamnar kablarna för långt ifrån varandra ut till en ö, kan det hända att klipparen inte kör över kabeln där, men det märker du ju, då får du flytta ihop dem.
I runda hörn kommer den att gå lite hackigare, då den måste göra mycket fler korrigeringar, än den behöver göra i ett hörn bestående av 2 st 45 graders vinklar. Dock kommer den att klara av att ta hörnet, även om det är runt.
 
Kollade till henne nu på morgonen och då hade den stängt ner sig i laddaren, dom har verkligen inte löst problemet, snarare givit den fler.
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Japp helt sant, men 10ggr så kompetent och inga problem .. Värt en del det också.
Nja det stämmer inte riktigt. Har Worx bara en fungerande progamvara så är den bra mycket bättre än HQs.
 
  • Gilla
Canutos
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Nja det stämmer inte riktigt. Har Worx bara en fungerande progamvara så är den bra mycket bättre än HQs.
På vilket sätt bättre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.