peternicklas skrev:
Nja det stämmer inte riktigt. Har Worx bara en fungerande progamvara så är den bra mycket bättre än HQs.
Först måste dom isåfall ha en fungerande programvara, och sen undrar jag vad du baserar på att den skulle bara i närheten av HQ's ? Aldrig varit med om så mkt inställningar och funktioner. Jag skall inte vara negativ, men jämfört med min Worx som bara strulade under 2 års tid mot 330x så dom går inte att jämföra, 330x spelar i en helt annan liga.
 
Nicke Nyfiken
M@ZE skrev:
Först måste dom isåfall ha en fungerande programvara, och sen undrar jag vad du baserar på att den skulle bara i närheten av HQ's ? Aldrig varit med om så mkt inställningar och funktioner. Jag skall inte vara negativ, men jämfört med min Worx som bara strulade under 2 års tid mot 330x så dom går inte att jämföra, 330x spelar i en helt annan liga.
Nu börjar vi nog hamna lite OT.

Men att jämföra en 6000 kronors budgetmaskin, med en 24000 kronors premiummaskin är ganska irrelevant. Det är som att jämföra en Fiat 500 med en Mercedes 500. Givetvis finns det stora skillnader och man köper dem helt enkelt av olika anledningar även om det grundläggande syftet är det samma.

Sedan kan man ha otur och strul med sin klippare oavsett vilken man väljer.
Förra våren när jag köpte min Landroid så köpte två av mina arbetskamrater varsin HQ 330. Min Landroid fungerade felfritt hela säsongen från dag ett, medan båda kompisarna fick skicka in sina 330. En av dem hade sin inne 3 gånger på verkstad, alltså redan första säsongen. När man frågar honom, så är han inte imponerad av HQ och deras kvalitet.

Med detta vill jag inte ha sagt att den ena är bättre än den andra, utan snarare att det inte går att dra relevanta slutsatser enbart grundade på sina egna erfarenheter.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Har även jag problem med att den inte startar igång efter laddning. Kör på custom tid så den även ska klippa lördag söndag. Har för mig att när jag startade upp den i fredags så klarade den att ta sig ur laddaren dvs innan jag fipplade med custom tider, 24h dygn språk osv.,

Någon som testat hur dom beter sig när man kör dom på grundinställningarna?
 
evesve skrev:
Jag har ställt in start 10.00 (körtid 4 tim) alla dagar inkl. lör/sön.
Jag ser inget i menyn om hur man väljer vilket som ska användas utan jag förutsätter att min inställda tid gäller och inte automatisk tid?
Menyn på bilden har jag inte sett tidigare...
Klipparen stängde av sig i laddstation efter att den gått in till laddning efter uppgraderingen.
Nu har jag kört igång den manuellt så får vi se om det funkar senare.

[bild]
Min meny blir bara sträck i också ska det vara så? Får alla såhär efter 3.1 uppdateringen?
 
dj_neo01 skrev:
Min meny blir bara sträck i också ska det vara så? Får alla såhär efter 3.1 uppdateringen?
Har en helt ny 791, och uppdaterade den innan jag började köra den "på riktigt". Hade samma display som du, med streck, efter att jag ställt in mitt schema. Tryckte på Start och lät den klippa och gå till laddaren. Efter laddning ser allt korrekt ut, istället för streck så syns klippschemat nu i displayen.

Hela hanteringen av schema känns ologisk. Man måste tydligen trycka Start och klipparen gör en komplett runda tills batteriet är slut innan schemat aktiveras. Hade varit mer logiskt med en funktion " Schema av/på" någonstans i menyn, eller ännu bättre som en genväg direkt på startskärmen. Och att arbetstiden inte egentligen är ren arbetstid utan också inkluderar laddningstider känns ännu märkligare. Men den funkar ju alldeles utmärkt när man väl förstått detta, så jag är än så länge nöjd!
 
dj_neo01 skrev:
Min meny blir bara sträck i också ska det vara så? Får alla såhär efter 3.1 uppdateringen?
Jag löste det med att starta manuellt en gång sen försvann strecket och gamla menyn var tillbaka.
 
Okej tack får testa imorgon hoppas de funkar för mig också
 
Redigerat:
B
Har börjat installera min 791:a idag och skulle kolla slingan. I två 90-graders vinklar åker klippare förbi och följer sedan trådens bana fast den åker ca 20cm utanför området... Ska den inte klara 90 grader? De visar iaf det på en bild i manualen.
 
breakman skrev:
Har börjat installera min 791:a idag och skulle kolla slingan. I två 90-graders vinklar åker klippare förbi och följer sedan trådens bana fast den åker ca 20cm utanför området... Ska den inte klara 90 grader? De visar iaf det på en bild i manualen.
jag har kört min i 90 Gr de klarar den har inte gått utanför
 
Jag skrev in detta på https://www.worxlandroid.com i onsdags:
Hej!
Jag har nu kört med min nya WG790E (FW V0.85 09-01-15)i en vecka.
Jag har samma problem som många andra jag läser om i forum:
[länk]
Den laddar inte på natten.
Den går inte ut när den ska.
Den synkar inte mellan engelska och svenska språket.
Den stänger av sig själv när den gått in.
Den kan gå ut med nästan inget batteri kvar.
m.m.

Jag förutsätter att allt rättar till sig med ny mjukvara, eller?

I övrigt klipper den fint och går jättefint i trånga passage m.m. så jag är väldigt nöjd med klippningen - när den funkar.

Jag skulle uppskatta om det skrivs ut på sidan:
Vilken mjukvaruversion som är den senaste.
Aktuella problem som finns och vad som händer med dom.

Dessutom så skulle nog många uppskatta om det fanns något öppet forum som ni deltar i.
Med så bra maskiner så ska ni väl inte ha något att dölja?
Fick svar idag:
Hej,
Mjukvaru uppdateringen finns nu på www.worxlandroid.com att ladda ner.

Med venlig hilsen / Yours sincerely/Mit freundlichen Gruessen

Åsvägen 2 E
SE-281 51 HÄSSLEHOLM -SWEDEN
Tlf. +46 451 381 980
Fax. +46 451 414 00
Web: www.hpschou.com
 
Efter några skarvningar och att all kabel är utlagd ( 200m) så börjar den åka en bit utanför slingan. Om de nu är så jädra känligt med avgränsningskabeln varför kör dom inte på en lite grövre variant?

Någon som prövat gå upp i grovlek i kabel?
 
Elkludde skrev:
jag har kört min i 90 Gr de klarar den har inte gått utanför
Intressant, min fixar det inte, den fixar inte heller hörn som inte har väl tilltagna vinklar, man undrar varför det inte är samma med alla klippare
 
B
yodi skrev:
Intressant, min fixar det inte, den fixar inte heller hörn som inte har väl tilltagna vinklar, man undrar varför det inte är samma med alla klippare
Jag drog ca 20cm i 45° så rullade den vidare utan problem.
 
Nu har min worx gjort något roligt! Jag har en slänt på min tomt som avslutas med en mur och nedanför muren finns en plantering. Lutningen på slänten är på gränsen av det "tillåtna". Gränskabeln ligger 45cm från murkanten. Normalt när den närmar sig gränstråden slirar den runt och 9/10 klarar den en vändning. Om den inte klarar det så beror det på att den halkat utanför området och stannar därför. Nu hände istället något annat! När worxen närmade sig gränstråden så började den vända, slirade som vanligt lite grann och när den var rakt över gränstråden hade den rumpan pekandes rakt ut från tomten. Då börjar den backa i hisklig fart varefter den gör en "back flip" ut från muren ned i planteringen! Hade mina grannar sett detta hade de gett 10 poäng, jag lovar!
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
mulfen skrev:
Nu har min worx gjort något roligt! Jag har en slänt på min tomt som avslutas med en mur och nedanför muren finns en plantering. Lutningen på slänten är på gränsen av det "tillåtna". Gränskabeln ligger 45cm från murkanten. Normalt när den närmar sig gränstråden slirar den runt och 9/10 klarar den en vändning. Om den inte klarar det så beror det på att den halkat utanför området och stannar därför. Nu hände istället något annat! När worxen närmade sig gränstråden så började den vända, slirade som vanligt lite grann och när den var rakt över gränstråden hade den rumpan pekandes rakt ut från tomten. Då börjar den backa i hisklig fart varefter den gör en "back flip" ut från muren ned i planteringen! Hade mina grannar sett detta hade de gett 10 poäng, jag lovar!
Inte bra jag har oxå en mur mot gatan med asfalt 60 cm hopp undrar hur den skulle klara detta !?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.