Uppdaterat min WG790E nu utan några problem. Återstår att se om det löser att den stänger av sig. Märker ingen större skillnad i övrigt vid den första provkörningen.
 
Ska nog gå bra...
Får hem hypericum-3.1-wg790e-v0.92-1.zip.
Packar upp och lägger DB275_GRAF.bin på USB-minne.
Skruvar loss locket till batteriet och tar bort batteriet.
Sätter in USB-stickan med DB275_GRAF.bin och tillbaka med batteriet.
Trycker på ON/OFF-knappen i några sekunder och displayen visar V0.85 09-01-2015 som det var tidigare!!!!!
Vad kan jag ha gjort för fel?
 
peternicklas
Prova med ett annat USB minne, kan även vara fel på filen.
Var noga med att hålla knappen nere tills det att displayn tänds upp igen.
 
Jag fick också testa med ett annat usb, jag formaterade mitt i FAT (standard) sen gick det utan problem att uppdatera!
 
dahl10 skrev:
Jag fick också testa med ett annat usb, jag formaterade mitt i FAT (standard) sen gick det utan problem att uppdatera!
Gjorde samma och då funkade det!
 
peternicklas
De av er som kör på automatiskt schema.
Tänk på att lördag och söndag är arbetsfri dag för Landroid.
Om den inte startar i helgen efter er uppdatering så är det rätt, det ska då stå inväntar schema i displayn.
 
Jag har ställt in start 10.00 (körtid 4 tim) alla dagar inkl. lör/sön.
Jag ser inget i menyn om hur man väljer vilket som ska användas utan jag förutsätter att min inställda tid gäller och inte automatisk tid?
Menyn på bilden har jag inte sett tidigare...
Klipparen stängde av sig i laddstation efter att den gått in till laddning efter uppgraderingen.
Nu har jag kört igång den manuellt så får vi se om det funkar senare.

20150516_084812.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Intressant också att se laddstationens placering i SV, FI, NO jämfört med alla andra länder ex. IT som inte behöver dom 2 meterna fram o bak.
Worx_instruction-manual-hypericum-3.0-sv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick tillslut min WG796E installerad idag. Väntade medvetet för jag trodde ny mjukvara skulle finnas tillgänglig... Satte på den och den tog en runda runt tomten utan problem. I laddstationen stängde den dock av sig och var jag var tvungen att mata in PIN för att få igång den. Verkar som jag har samma problem som alla andra. När släpps ny mjukvara till 796E???
 
peternicklas
mulfen skrev:
Fick tillslut min WG796E installerad idag. Väntade medvetet för jag trodde ny mjukvara skulle finnas tillgänglig... Satte på den och den tog en runda runt tomten utan problem. I laddstationen stängde den dock av sig och var jag var tvungen att mata in PIN för att få igång den. Verkar som jag har samma problem som alla andra. När släpps ny mjukvara till 796E???
Frågan är ställd till Italien.
 
Så beter sig min 793 oxå efter uppdateringen. Provade att nolla alla tider i manuellt men det blir ingen skillnad. Öka jag arbetstiden upp eller ner gör ingen skillnad heller.

Så istället för en maskin som kunde stänga av sig så har jag troligen en som man inte kan ställa in för att arbeta, så trött jag blir....


evesve skrev:
Jag har ställt in start 10.00 (körtid 4 tim) alla dagar inkl. lör/sön.
Jag ser inget i menyn om hur man väljer vilket som ska användas utan jag förutsätter att min inställda tid gäller och inte automatisk tid?
Menyn på bilden har jag inte sett tidigare...
Klipparen stängde av sig i laddstation efter att den gått in till laddning efter uppgraderingen.
Nu har jag kört igång den manuellt så får vi se om det funkar senare.

[bild]
 
Sundlof81 skrev:
Så beter sig min 793 oxå efter uppdateringen. Provade att nolla alla tider i manuellt men det blir ingen skillnad. Öka jag arbetstiden upp eller ner gör ingen skillnad heller.

Så istället för en maskin som kunde stänga av sig så har jag troligen en som man inte kan ställa in för att arbeta, så trött jag blir....
Jag körde en manuell start som troligtvis aktiverade dom anpassade klipptiderna.
Dagens schema är slutfört och den har slutfört laddningen.
Sen får vi se om den går ut själv i morgon...
 
Körde en manuell start, hittar den mitt i trädgården helt död, har aldrig hänt innan. Startar upp den och ingen felorsak.

Det var väl meningen att den skulle bli bättre, kan ju inte vara många ettor och nollor som tillfördes maskinen med den lilla fjuttiga filen.

Hade problem med att följa gränstråden till vänster, bytte ett kretskort i laddaren så nu är det problemet borta.
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
Sundlof81 skrev:
Körde en manuell start, hittar den mitt i trädgården helt död, har aldrig hänt innan. Startar upp den och ingen felorsak.
Före uppdateringen kunde min gå ut med minimal batterikraft och stanna ganska fort. Hoppas det inte händer igen.
 
Har suttit i laddaren hela dagen och displayen säger nästan fullt. Hade stannat mot gränstråden nu så jag fick starta om igen. Tröttnade och skickade hem henne. Den är ju fan än värre nu. Ska spy lite lagom med galla på måndag om programmerana.


evesve skrev:
Före uppdateringen kunde min gå ut med minimal batterikraft och stanna ganska fort. Hoppas det inte händer igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.