peternicklas
mattiasj78 skrev:
På vilket sätt bättre?
Jag har en HQ som granne, tittar man ser man skillnaderna bl.a. hur den agerar efter att den träffat slingan. Snabbheten , Worx stannar aldrig, med uppdateringen har den även fått en mjukare gång. Worx smarta mjukvara gör även att den hanterar mycket smala passager utan guide.
Sedan finns det Bosch som har mycket bra teknik i mjukvara, de har dock inte lika bra mekanik.
 
peternicklas skrev:
Nja det stämmer inte riktigt. Har Worx bara en fungerande progamvara så är den bra mycket bättre än HQs.
Om inte om fanns så....

Kul att se att du fortfarande tror på underverk😀
 
  • Gilla
LtdRichard
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Jag har en HQ som granne, tittar man ser man skillnaderna bl.a. hur den agerar efter att den träffat slingan. Snabbheten , Worx stannar aldrig, med uppdateringen har den även fått en mjukare gång. Worx smarta mjukvara gör även att den hanterar mycket smala passager utan guide.
Sedan finns det Bosch som har mycket bra teknik i mjukvara, de har dock inte lika bra mekanik.
För egen del ser jag Robomow:s RC-serie som främsta konkurrent. Förutom högre inköpspris är dock reservdelar såsom knivar och batteri bra mycket dyrare (batteri t.ex. 2600:- vs 1200:-; oklart om levnadslängden är densamma). Det skulle uppskattas om någon ville dela med sig av specifik erfarenhet ifall den merkostnaden går att motivera. :)
 
Redigerat:
peternicklas
mattiasj78 skrev:
För egen del ser jag Robomow:s RC-serie som främsta konkurrent. Förutom högre inköpspris är dock reservdelar såsom knivar och batteri bra mycket dyrare (batteri t.ex. 2600:- vs 1200:-; oklart om levnadslängden är densamma). Det skulle uppskattas om någon ville dela med sig av specifik erfarenhet ifall den merkostnaden går att motivera. :)
Robomow har en stor fördel, klipper utanför hjulen och klipper brett, 56 cm.tror jag det är. MEN den låter mycket mer än Worx och HQ.
 
Idag stod min inställd på start 10.00.
Batteriet såg fulladdat ut.
Kl. 10.00 startade den att ladda (vilket den borde gjort under natten) då den helt plötsligt gått ner på 68%.
Fulladdad så startade den kantklippning. Väl tillbaka så stod den på 87% och startade laddning igen.
SEN gick den ut och klippte!

En liten film på hur fint WORX klarar passagen utan problem (som smalast 60 cm)
[video=youtube_share;-oJJ6_xbvPA]http://youtu.be/-oJJ6_xbvPA[/video]
Så fint går varken HQ eller Robomow
 
Redigerat:
peternicklas
evesve skrev:
Idag stod min inställd på start 10.00.
Batteriet såg fulladdat ut.
Fulladdad så startade den kantklippning. Väl tillbaka så stod den på 87% och startade laddning igen.
SEN gick den ut och klippte!

En liten film på hur fint WORX klarar passagen utan problem (som smalast 60 cm)
Så fint går varken HQ eller Robomow
Precis så gör min med dock så kantklipper min på måndag.
Länken till filmen funkar inte.
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
evesve skrev:
Jag har filmen inbäddad i inlägget...

Testa så här istället?

[länk]
Du måste göra videoklippet publikt, det är privat nu.
 
Sundlof81 skrev:
Kollade till henne nu på morgonen och då hade den stängt ner sig i laddaren, dom har verkligen inte löst problemet, snarare givit den fler.
skriv vad du har för maskin,så alla vet
jag har oxå tittat till min i dag och den den står beredd att starta efter schemat,den är fri idag efetrsom den skötte sig så bra efter uppdateringen
 
Rj skrev:
Du måste göra videoklippet publikt, det är privat nu.
Det trodde jag att jag gjort.
Då borde det fungera nu?
 
Japp, nu funkar det!
 
peternicklas
Sundlof81 skrev:
Kollade till henne nu på morgonen och då hade den stängt ner sig i laddaren, dom har verkligen inte löst problemet, snarare givit den fler.
Ja. vilken maskin. Har du kollat så att uppdateringen har kommit in?
 
Jag har en 793, uppdaterade med v 0.92 vilket som står i skärmen vid uppstart. Innan kunde den dö i laddaren men jag bytte till engelska och la till helgen som arbetstid. Nu dör hon både i laddaren och när hon klipper.
 
mattiasj78 skrev:
För egen del ser jag Robomow:s RC-serie som främsta konkurrent. Förutom högre inköpspris är dock reservdelar såsom knivar och batteri bra mycket dyrare (batteri t.ex. 2600:- vs 1200:-; oklart om levnadslängden är densamma). Det skulle uppskattas om någon ville dela med sig av specifik erfarenhet ifall den merkostnaden går att motivera. :)
Det går inte att jämföra dagens maskiner med lite äldre.
Dock köpte jag en Robomow (RM400) 2009 som har fungerat t.o.m. förra säsongen.
Batteriet stod på underhållsladdning varje vinter och tappade ingen kraft med åren.
Priset och ljudnivån avgjorde mitt byte till WORX.
 
nissenhj skrev:
Prova att programera den 70 eller 80% i zon 2 och se hur den beter sig då
Som jag har förstått det hela och studerat min WG 794E så är det bara hur många procent den släpper maskin i den valda zonen sedan styr slumpen var den går.
Tack för tipset. Har testat nu några dagar med 20/80 fördelning och maskinen går som den ska dvs nu oftast till zon 2 genom att den följer tråden programmerad längd. Har dock upptäckt att vid några tillfällen när den skall "runda" laddstationen för att följa tråden, så går den väldigt nära laddstationen, och ibland kör den på den. Då backar den och kör istället ut i zon 1, dvs börjar klippa där den är. Vet inte om det är nåt man kan göra åt det...

Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.