Status
Tråden går ej att kommentera.
Villa vista skrev:
Ett fast pris får vad jag vet inte överstige en krona mot avtalat med möjlig reservation map ev indexuppräkning. Dock har hantisen all rätt att avisera tillkommande arbete som ej är avtalat och ta betalt för dessa om de beställs. Tex saker som Demmpa tidigare tog upp i tråden.
Fast alla tillkommande arbeten måste det först kontaktas till mig om? För att se hur vi ska gå tillväga? OM jag minns korrekt så får hantverkaren fixa ett eget beslut om denne inte får tag i mig. Dock med en medkostnad på 15% även här?
 
Listos89 skrev:
Jag "gömmer" mig inte. Jag ser dock ingen anledning att skapa en ännu större ovän med en hantverkare som jag redan har kommit till en överenskommelse med. Jag känner definitivt att det rör sig om chans till förtal om jag röjer hans namn och detta forum skapar missaktning till hans yrkeskompetens och honom själv som person. Läs gärna på kring vad som anses som förtal så kan vi diskutera igen.
Har du tillräckligt mycket ryggrad för att ringa honom och informera honom om den här tråden?
Eller vill du fortfarande bara att din sida av historien kommer fram?
 
Har precis ögnat igenom denna tråden. Är det bara jag som får en känsla av TROLL ??
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
thomasx skrev:
För mig är det bara korkade och avundsjuka människor som skulle agera på ett så dumt sätt, sån är inte jag.

Jag är bara nyfiken på dels vem det är men framförallt så tror inte jag på nåt av det du skriver här. Om du kan berätta vem den hantverkare är som du funnit och som du tycker är bra, då ökar det trovärdigheten på det du skriver i forumet. Det är det enda. Och det är samma för alla andra i tråden, det är jag helt övertygad om.
MEN, du totalvägrar att lämna minsta lilla information som på ett trovärdigt sätt skulle, till viss del, kunna bekräfta det du påstår.

Jag skrev det redan i mitt andra inlägg i denna tråden, "är du på riktigt?" Nej, jag tror inte det.

Prove me wrong!

Skicka gärna hans telefonnummer till mig på PM det räcker gott om det är det enda du har. MEN faktum är att jag är inte så intresserad av hans namn, det räcker med företagets namn. Och det framgår i klartext på avtalet. Men skicka gärna på PM och du av någon anledning inte vill göra hantverkaren den goda tjänsten att berömma honom här på forumet.
Hej thomasx, du borde ha tittat upp telefonnumret jag gav lite bättre, det var nämligen mitt eget. Du skriver: "För mig är det bara korkade och avundsjuka människor som skulle agera på ett så dumt sätt, sån är inte jag."

Enligt dina egna ord så är du det: :thumbdown:
001.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du var bara ute efter att sabotera, som jag misstänkte. Det känns verkligen fult det du försökte. Omoraliskt och med endast skadeintresse. :thumbdown:
 
Talbo skrev:
Har precis ögnat igenom denna tråden. Är det bara jag som får en känsla av TROLL ??
Istället för att ögna igenom, läs allt så får du säkert en bättre bild över alltihop.
 
Talbo skrev:
Har precis ögnat igenom denna tråden. Är det bara jag som får en känsla av TROLL ??
Nej.
 
Listos89 skrev:
Jag minns att jag skrev ett inlägg då allt hade blivit jättebra samt en överenskommelse om rimlig ersättning hade fastställt, att allt var löst.

Det jag då inte finner "försvarsbart" är hur jag lämnar uppgifter EFTER detta faktum i tråden, och då diskuterar och redogör mer ingående för misstagen han har gjort vid arbetet. Om jag då röjer hans namn så blir ju det förtal? Hur är det försvarsbart då problemet redan är över? Hur är det dessutom skäligt grundat att fortsätta beskriva hans dåliga kompetens efter detta?
Med det blir inte förtal för att du anser det. Det blir förtal för att en domstol anser att det är så enligt lagens mening. Och så är, som många med mig redan påpekat, inte fallet med det du sagt. Att du sedan med en rättshaverists envishet fortsätter att hävda motsatsen förändrar ändå inte förhållandet i sak.
 
Talbo skrev:
Har precis ögnat igenom denna tråden. Är det bara jag som får en känsla av TROLL ??
Om du har ögnat igenom tråden borde du veta svaret på den frågan ;)
 
Listos89 skrev:
Hej thomasx, du borde ha tittat upp telefonnumret jag gav lite bättre, det var nämligen mitt eget. Du skriver: "För mig är det bara korkade och avundsjuka människor som skulle agera på ett så dumt sätt, sån är inte jag."

Enligt dina egna ord så är du det: :thumbdown:
[bild]

Du var bara ute efter att sabotera, som jag misstänkte. Det känns verkligen fult det du försökte. Omoraliskt och med endast skadeintresse. :thumbdown:
ROTFLMAO :) :) :)

Så var det då slutligen bevisat, TS är en lögnare!

Om det mot all förmodan är någon som tror att jag ljuger så kan ni nog höra med Marlene om hon kan bekräfta att jag inte fått något PM/telefonnummer av TS. Marlene har min tillåtelse att både kontrollera mina PM och berätta om den saken.

Dessutom skulle jag aldrig ha gjort något så korkat som du försöker ge sken av. Jag hade agerat på ett mycket smartare sätt :)

Nu är bara frågan om jag ska överväga en förtalsanmälan mot TS.... ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Ingper och 3 till
  • Laddar…
Jag tror att tråden har börjat spårat ur. Vi får nog låsa tråden.
 
thomasx skrev:
Vilket telefonnummer?
Lägg ner...
 
Eller så har TS dragit ner byxorna på en fuskbyggare tack vare sin okunskap om tjänsters faktiska kosnader.
 
bYkICr skrev:
Jag tror att tråden har börjat spårat ur. Vi får nog låsa tråden.
Ja tack snälla. Jag klarar inte av att säga samma sak om och om igen till samma personer.. Jag fick vad jag ville ha, och nu är det en principsak för alla hantverkare att säga motsatsen samt sabotera. Jag ställer frågor av liknande art under "Juridik" istället för "Golv" nästa gång..
 
bYkICr skrev:
Jag tror att tråden har börjat spårat ur. Vi får nog låsa tråden.
Tycker precis det börjar bli intressant, fredagskvällen är räddad!:beer:
 
Kalle Johanson skrev:
Eller så har TS dragit ner byxorna på en fuskbyggare tack vare sin okunskap om tjänsters faktiska kosnader.
Det tror jag absolut att jag har gjort. Jag hade endast tur som hade en fuskbyggare som inte gjorde jobbet rätt och som jag kunde kräva på ersättning.

Nästa gång kommer jag nog få vara vaksammare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.