Status
Tråden går ej att kommentera.
Villa vista skrev:
dessutom tycker jag att det ser slipbart ut. Ser ut som riktig parkett. Men nån hantverkare på forat kanske kan berömma det bättre
Går inte att slipa enligt en annan hantverkare vi har haft på besök under dagen, som kommer rekommenderad från släkt och vänner.För tunt ytskick samt spikar som sticker upp på sina ställen , så nytt golv kommer det att få bli.
 
Villa vista skrev:
provborrningen gjordes för att kontrollera om det var slipbart. Det står i nåt inlägg. Dock står det oxå äng att hålet togs för att kontrollera antalet gokv
Borrningen som gjordes hävdar jag är felaktigt, då det ej behövdes. Detta fick jag kunskap om i ett senare skede i denna tråd. Minns att jag ej visste att reseersättning var någonting som ingick till exempel, detta har varit en tråd då man har fått mycket kunskap.

Med bra yrkeskompetens bör han kunnat sett golvets dåliga skick samt att det var original(ej golv under) och ej gick att slipa om. Borrningen var alltså onödig..
 
Jag ger upp nu.

Ts: Vi hade en rejäl rond. Vem som vann vet jag inte men det var kul så länge deta varade.


Hoppas det blir bättre om/när du anlitar en annan hantverkare!
 
hantverkare1 skrev:
Jag ger upp nu.

Ts: Vi hade en rejäl rond. Vem som vann vet jag inte men det var kul så länge deta varade.


Hoppas det blir bättre om/när du anlitar en annan hantverkare!
Jodå! Vi hade en hantverkare som kom över till oss idag som kommer väl rekommenderad från släkt och vänner. Flickvännen ställde alla frågor och vi har fått ett fast pris på uppdraget. 7000kr för 35kvm golvläggande.(efter ROT) hoppas vi är bra. Detta är villiga att betala iaf.:)
 
hantverkare1 skrev:
Det där ser inte ut som samma golv som innan.

Varför står det öresavrunding 50 öre och sen är fakturan med örena fortfarande kvar?
I mitt bokföringsprogram ser det ut så tills fakturan är klar och utskriven,
Du har väl inte gjort den själv?


Varför vill du inte uppge vad firman heter, du påstår att du inte vill att denna tråd ska ge honom dålig publicitet, men alla inlägg utom dina egna är ju positivt inställda till honom???
Det verkar som vi har med en liten Marjasin att göra iaf :D
 
  • Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
noone70 skrev:
Det verkar som vi har med en liten Marjasin att göra iaf :D
Haha! Precis!
 
  • Gilla
Wirre740
  • Laddar…
Listos89 skrev:
Jodå! Vi hade en hantverkare som kom över till oss idag som kommer väl rekommenderad från släkt och vänner. Flickvännen ställde alla frågor och vi har fått ett fast pris på uppdraget. 7000kr för 35kvm golvläggande.(efter ROT) hoppas vi är bra. Detta är villiga att betala iaf.:)
Fast pris är nog det bästa för dig.
 
noone70 skrev:
Det verkar som vi har med en liten Marjasin att göra iaf :D
Vem/Vad är en Marjasin? :eek:
 
Listos89 skrev:
Vem/Vad är en Marjasin? :eek:
Var en politiker som fifflade/ändrade kvitton för att slippa betala själv
 
Marjasin även känd som klipp och klistra kungen.

Han klippte bort specifikationen på kvitton som han lämnade in för att få ersättning/avdrag för.

resultatet var att bara inköpställets namn +datum och slutliga summan kunde visas upp.
Om han köpt privata saker eller saker som han använde i jobbet gick alltså inte att visa.

Han hävdade bla. att det var av utrymmes skäl han klippte ner kvittona.

Tror han friades,

Marjasin var landshövding
 
Listos89 skrev:
Jodå! Vi hade en hantverkare som kom över till oss idag som kommer väl rekommenderad från släkt och vänner. Flickvännen ställde alla frågor och vi har fått ett fast pris på uppdraget. 7000kr för 35kvm golvläggande.(efter ROT) hoppas vi är bra. Detta är villiga att betala iaf.:)
Är det med nya golvlister, trösklar, mm eller ska dom gamla återanvändas?

Är det inklusive borttagning och återmontering utav golvlister, trösklar, mm?

Vad händer om någon golvlist går sönder vid borttagandet?

Ligger tapet/väggfärg bakom golvlisterna eller ligger det uppe på golvlisterna?

Vad händer om tapeter/väggfärg släpper från väggen när golvlisterna demonteras?

Är dom här 7000kr (efter ROT) inklusive golvet? (Antar det)

Vad är det för kvalité på golvet?

Priset ni har fått på själva golvet, hur ligger det i jämförelse med andra återförsäljare (samma tillverkare, modell, mm)?

Blir det någon höjdskillnad mot angränsande rum?

Tänk på att det normalt bara ingår grovstädning efter utfört arbete. Alltså sopning/grovdamsugning av golv.

Tänk på att många hantverkare går med ytterskorna på sig inne hos kunden, även på helt nytt golv. Att göra det är oftast praxis bland snickare, VVSare, elektriker mfl. (Har tidigare jobbat bl.a. som elektriker ute hos kunder, som teletekniker på Flextronixs/Relacom, jobbar idag som underhållstekniker och då internt på ett annat företag. Har anlitat golvläggare (våtrumsmatta i badrum), vent.montör, sotare, alla har gått in med ytterskorna. Vår Kommuns VA-folk frågar om dom behöver ta av sig skorna. Detta är bara ett axplock.)

Har säkert missat en del viktiga detaljer.
 
Redigerat:
  • Gilla
Listos89
  • Laddar…
Förtal är när man ljuger om någon för att ställa denna person i dålig dager. Du har väl inte ljugit om någonting här i tråden? Eller har du det?

Du har ju inte heller haft för avsikt att ställa någon i dålig dager, det är rätt uppenbart. Därtill är det ingen annan än du som anser att hantverkaren gjort något fel, tvärtom är alla andra positivt inställda till hantverkaren, särskilt jag som ber om hans namn för att kunna anlita honom för ett annat uppdrag. Ärliga hantverkare till bra pris är svåra att hitta!
Hantverkaren har ju dessutom erkänt sitt misstag och erbjudit dig ersättning.
Därtill har hantverkaren agerat gentemot dig genom sin firma, och är därmed en juridisk person, en sådan kan inte förtalas.

Så, det finns ingen som helst anledning för dig att oroa dig för förtal. Så, jag skulle gärna vilja veta vet det är, firmanamnet räcker gott. Du kan skicka det som PM, å då har du heller inte lagt ut hans namn i tråden och återigen är det inte tal om något förtal.

So, shooot!
 
Det jag inte förstår av bilden på hålet, är att det sagts att det borrades igenom befintligt ytskikt för att se om det fanns ett äldre finare golv under. Men på bilden har utskiktet brutits upp, och man ser att det inte är ett finare golv under, sedan har borrning gjorts i undergolvet.

Var är den biten av ytskiktet som borrningen genomfördes i, och varför har den brutits bort innan bilden togs?

Sedan är jag väldigt nyfiken på en sak angående fakturan. Den har fotats, det syns tydligt av det brus som blivit pga det dåliga ljuset. Sedan har delar av fakturan täckts över digitalt. Och det är nu det underliga kommer. De delar av fakturan som täckts över digital har brus över sig, som om de också hade fotats, men det har de inte. Så, fotot har manipulerats digitalt efter att rutorna lades på. På vad sätt och varför?
 
Sen kan man alltid spekulera i möjligheten att det är sant att det varit en hantverkare hos TS och gjort ett jobb, som har fakturerats, och TS är missnöjd, och det kanske är TS golv vi ser och hantverkarens faktura.

Men, det finns många otroliga saker i historien och vem som gjort vad , vi har ju ingen aning om vem som brutit upp golvet och borrat de hål vi ser på bilderna, om vi inte känner att vi kan lita på TS, vilket vi normalt gör här på forumet. eller det brukar i alla fall alltid vara utgångspunkten i trådarna. Men i denna har det ju, inte utan anledning, blivit lite sådär med förtroendet.

I mina ögon är i alla fall fortfarande hantverkaren helt reko.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.