Status
Tråden går ej att kommentera.
Några väntar på en bild på hålet (golvet).
 
trollollollolloll
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
LGG-01 skrev:
Några väntar på en bild på hålet (golvet).
Jag är på tåget hem, men min flickvän har skickat bilder då hon har följt tråden sedan jag berättade om misstron igår kväll. Hon är småarg på er! :p Här är tydligen bilder på hålet och fakturan som numera är struken/riven
002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
injonil
  • Laddar…
Vad jag kan se så finns det ett parkettgolv där någon har brutit upp en sektion samt borrat 2st hål. Kan det verkligen ha skett utan din tillåtelse? Borde inte du ha förstått att golvet skulle bli demolerat vid demonteringen.

Sen tycker inte jag att den tidigare bilden liknar den som nu kom till tråden (fel färg alltså).

Enl. fakturan så erbjuder ju han skattereduktion......
 
Redigerat:
LGG-01 skrev:
Vad jag kan se så finns det ett parkettgolv där någon har brutit upp en sektion samt borrat 2st hål. Kan det verkligen ha skett utan din tillåtelse? Borde inte du ha förstått att golvet skulle bli demolerat vid demonteringen.

Sen tycker inte jag att den tidigare bilden liknar den som nu kom till tråden (fel färg alltså).

Enl. fakturan så erbjuder ju han skattereduktion......
Hah, jaa, vad kan man göra. Verkar aldrig bli riktigt nöjt här.

Borrningen gjordes med min tillåtelse. Denna borrning samt kolla golvets möjlighet att slipas var han där för. Detta bör han ha upptäckt vid det första kostnadsfria besöket. Andra besöket med borrning som han var anlitad för samt den faktureringen anser jag inte bör ha hänt. Besöket var inte mig till rimlig nytta. Då alla info kring detta hade han fått från det första besöket.
Se här från konsumentverkets hemsida.
lagen.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltså måste jag nu fixa ett nytt golv innan en kommande försäljning. Skattereduktionen du pratar om är en preliminär skattereduktion på 50% av arbetskostnaden, alltså ROT. Men det har han valt att inte dela kostnaden med, då det är mer möda än vad det är värt för en så liten kostnad.

Jag som konsument får lida.
 
Du sa väl tidigare att han menat att arbetet inte var ROT-grundande?
 
Listos89 skrev:
Jag är på tåget hem, men min flickvän har skickat bilder då hon har följt tråden sedan jag berättade om misstron igår kväll. Hon är småarg på er! :p Här är tydligen bilder på hålet och fakturan som numera är struken/riven
[bild][bild]
Det där ser inte ut som samma golv som innan.

Varför står det öresavrunding 50 öre och sen är fakturan med örena fortfarande kvar?
I mitt bokföringsprogram ser det ut så tills fakturan är klar och utskriven,
Du har väl inte gjort den själv?


Varför vill du inte uppge vad firman heter, du påstår att du inte vill att denna tråd ska ge honom dålig publicitet, men alla inlägg utom dina egna är ju positivt inställda till honom???
 
injonil skrev:
Du sa väl tidigare att han menat att arbetet inte var ROT-grundande?
Japp, det sa han.

Ts måste snacka dynga. Inget av detta är förmodligen sant.
 
ja snyggt där med 50-öringen. Var kom den ifrån?
 
hantverkare1 skrev:
Japp, det sa han.

Ts måste snacka dynga. Inget av detta är förmodligen sant.
Jag snackar inte dynga. Han har valt att inte dela kostnaden med ROT för att jobbet utfört inte är ROT-grundande. Detta visste han och valde att inte dela kostnaden. Ytterligare en grej man gärna vill veta innan arbetet utförs, eller hur?
 
Listos89 skrev:
Jag snackar inte dynga. Han har valt att inte dela kostnaden med ROT för att jobbet utfört inte är ROT-grundande. Detta visste han och valde att inte dela kostnaden. Ytterligare en grej man gärna vill veta innan arbetet utförs, eller hur?
Eller så hade du tagit reda på det innan, men nej, allt är någon annans ansvar
 
hantverkare1 skrev:
Det där ser inte ut som samma golv som innan.

Varför står det öresavrunding 50 öre och sen är fakturan med örena fortfarande kvar?
I mitt bokföringsprogram ser det ut så tills fakturan är klar och utskriven,
Du har väl inte gjort den själv?


Varför vill du inte uppge vad firman heter, du påstår att du inte vill att denna tråd ska ge honom dålig publicitet, men alla inlägg utom dina egna är ju positivt inställda till honom???
Det är samma golv, bara att min flickväns skugga gör det mörkare... Hon står ju för ljuset för att fota uppifrån?
Jag vet inte hur bokföringsprogrammet fungerar hos hantverkaren. Men om han kan göra fel gällande momsen så ser jag det inte som särskilt otroligt att öresavrundning blir helkonstigt. Varför i hela fridens namn skulle jag ha skrivit en faktura till mig själv??

Som jag tidigare har skrivit så är hantverkaren en enskild näringsidkare. Organisationsnumret är detsamma som hans personnummer nästan. Jag lägger inte ut personuppgifter på personer jag inte känner på nätet.
Jag riskerar förtal om det visar sig att hans tvister faktiskt är felaktiga och jag har pratat saker om honom som i lagens mening inte är sanna.

Så nej, jag vill inte begå förtal mot denne person, trots det dåliga jobbet utfört.
 
Min erfarenhet från 40 år som egen företagare är att för vissa kunder finns det ett FÖRE och ett EFTER,
som konsumenttjänstlagen nu är skriven så ligger allt juridiskt ansvar på entreprenören, moralen går i bland förlorad då.(dömer inte dig utan vill kanske bara väcka en tanke). Tycker att du lägger hela ansvaret på entreprenören.

Önskar en förklaring på varför dina två bilder på golvet inte synkar. Tycker inte att din förklaring räcker, gör om bilden när du kommer hem du kunde ju första gången.
 
Redigerat:
hantverkare1 skrev:
Eller så hade du tagit reda på det innan, men nej, allt är någon annans ansvar
Tagit reda på vad för någonting innan?

Det är alltid personen som har utfört arbetet som jag anser bär ansvaret. Om en Hantverkare utför jobbet, då är det hans ansvar, jag kan reklamera tjänsten utfört. Om jag själv har gjort arbetet, då är det mitt fel, inget snack om saken.

Jag använder hantverkare för att bli försäkrad om att arbetet är fackmannamässigt gjort, då jag inte kan säga detsamma säkert om jag själv gör jobbet. Om någonting blir fel så är ansvaret deras inom gränserna, vilket är bra och rättvist. Visst?
 
Är du hemkommen nu? Väntar med spänning på bilden med hålet mitt i golvet :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.