Hej
Ska sätta 13 mm gips på plyfa och behöver då vid fönstersmygen sala på 13 mm så gipsskivan kan gå emot listan och sedan ett foder ovanpå. Men varför är det så svårt att hitta 13 mm "lister"? Behöver inte vara målat. Jag verkar vara dålig på att söka efter rätt typ av trä.
Har ni tips eller länkar vore jag tacksam.
Ska sätta 13 mm gips på plyfa och behöver då vid fönstersmygen sala på 13 mm så gipsskivan kan gå emot listan och sedan ett foder ovanpå. Men varför är det så svårt att hitta 13 mm "lister"? Behöver inte vara målat. Jag verkar vara dålig på att söka efter rätt typ av trä.
Har ni tips eller länkar vore jag tacksam.
Medlem
· västra götaland
· 190 inlägg
Ta ett 12mm foder och klyv, så har du två bitar.
Så här ser det ut, se bild. Det som är till höger är ett fönster (blev lite tok i renderingen). Runt fönstret sitter en ram. Runt den ramen sitter plyfa som är ca 0-1 mm tjockare än fönstrets ram (smyg). Sedan ska det en gips på plyfan. Den är i bilen bara godtyckligt utplacerad.
Kollar jag mått på klackfoder verkar de vara 12 mm de täcker. Det räcker väl inte för att täcka en gips på 13 mm?
Kollar jag mått på klackfoder verkar de vara 12 mm de täcker. Det räcker väl inte för att täcka en gips på 13 mm?
Medlem
· västra götaland
· 190 inlägg
12,5mm är gipsen. Funkar det inte med klackfoder så får du klyva till det du behöver.
Liknande trådar
-
Träfiberskiva 13mm vara eller icke vara?
Byggmaterial & Byggteknik -
Pelletskamin Kalmar PS50 2013 råd och tips
Ved, Pellets, Flis -
Justera Swedoor Advanced Line (2013)
Fönster & Dörrar -
Cylinder som passar två D12-nycklar
Fönster & Dörrar -
Passar samma snöblad till både Rider850 och Rider13 rs?
Trädgårdsmaskiner