Har för mig att farsan brukar lämna sina på ByggOle i Nacka, de har sen nån firma de anlitar. Vet ej om det är av ren lathet eller om det faktiskt är bra jobb till bra pris som gör att han går dit.

Det låg en järnaffär på Folkungagatan som slipade knivar, klingor m.m.
Men jag tror att de slagit igen :(

Annars vet jag att man kan lämna dem på Strängnäs byggvaror, men det kanske är lite för långt för dig ;)
Bensinen dit lär väl motsvara en ny klinga i pris...

Annars vore det kul att gå till NK...
Jag lämnar in köksknivarna där nu och då.
De kanske tar emot en DeWaltklinga också ;)

Woody i Huddinge ville ha 140 spänn för en 10" klinga med 60 tänder.

Jag föreslår förstås att du istället köper en NY klinga av mig (enligt tidigare tråd) så jag kan få min 80taggare nångång. ;)

Söker man i Gulasidorna på sliperier och Stockholm får man 26 träffar, lägger man till klingor får man bl.a. träffa på:

Lithander Sliperi AB
Bolidenv. 10, 121 63 JOHANNESHOV 08-81 77 90
Nibbleg. 2, 646 30 GNESTA 0158-262 35
Fax 0158-125 87
E-post lithanders@telia.com

Det finns en firma som gör sånt i Hammarby industriområde.
Återkommer med adress och telefon.

Hammarn skrev:
;D Får väl ta och kasta över den till dig. Bara jag kommer över varvsbyggnaden... ;)
Nja, är inte intresserad av småklingor,behöver en 315 mm...
Jag kan ro över och hämta, tänkte sticka ut till helgen för att hämta lite strömming på lördag förmiddag. Morsan&Farsan lyckades få en gös på kroken (fiskandes strömming) på runt 5 kg i helgen.....

Till er andra viktigpettrar undrar jag bara vad det är för fel på woody i huddinge?

Avslutningsvis vill jag nämna, bara i förbigående, att jag nu har två månaders semester.

MathiasS skrev:
Avslutningsvis vill jag nämna, bara i förbigående, att jag nu har två månaders semester.
Blir inte ditt byggprojekt lidande då? ??? ;)

Immobil skrev:
Jo, eftersom han får jättemycket mera tid att skaffa nya odödliga byggbloopers.
Bloopers som han sedan, förstås, skriver om här till vårt stora nöje...

(Inte alls bitter. Har knappt fyra veckor kvar till min sjuveckorssemester...)

Immobil skrev:
Inte det minsta, det är nu som ALLT ska hända förstås.

Faktum är att det är järnet som gäller nu, från 0800 till middagen är det bygge som gäller. Varje dag. Det finns väl en mikroskopisk chans att jag hinner med det jag tänkt mig.

MathiasS skrev:
Inte det minsta, det är nu som ALLT ska hända förstås.
:surprised: Å de kallar du semester. ::) ;D

;D Jureit, till det där inlägget finns inget att tillägga. Det var det mest kompletta inlägget jag läst. EXAKT så ska det vara, det svåra är bara att hitta såna gubbar. Fast jag tror det är enklare i Hälsingeskogarna än i Stockholm. ;)

jureit skrev:
Säkert inget fel på Woody. Men jag vill lämna klingan till en gubbe som ser ut som en öltunna i blåställ. Jag vill se på medan han slipar klingan. Jag vill kolla runt på maskinerna och insupa oljadofterna. Jag vill kunna fråga om skillnaden mellan att göra om en tändstiftsgänga i en lättmetalltopp kontra en i gjutjärn och andra saker som jag ligger och funderar på om nätterna. Jag vill höra hur han skäller ut näste kund som kommer in med en trasig gräsklipparaxel eller ett sprucket termostatlock till en Omega. Jag vill höra hur han förklarar att det bara är gamla återvunna ölburkar i detta och det går inte att svetsa i, att det är bara att köpa nytt. Jag vill se hur han lik förbannat i förbifarten lägger en perfekt svets i det omöjliga locket och jag vill gå därifrån och kunna se fram emot att något ska gå sönder hemma så jag får chansen att komma tillbaka. Kan jag det på Woody?
Och vem tror ni Woodykillarna lämnar klingorna till? ;)

MathiasS skrev:
Och vem tror ni Woodykillarna lämnar klingorna till?   ;)
::) Gör Woodykillarna det gratis? ???

jureit skrev:
Säkert inget fel på Woody. Men jag vill lämna klingan till en gubbe som ser ut som en öltunna i blåställ. Jag vill se på medan han slipar klingan. Jag vill kolla runt på maskinerna och insupa oljadofterna. Jag vill kunna fråga om skillnaden mellan att göra om en tändstiftsgänga i en lättmetalltopp kontra en i gjutjärn och andra saker som jag ligger och funderar på om nätterna. Jag vill höra hur han skäller ut näste kund som kommer in med en trasig gräsklipparaxel eller ett sprucket termostatlock till en Omega. Jag vill höra hur han förklarar att det bara är gamla återvunna ölburkar i detta och det går inte att svetsa i, att det är bara att köpa nytt. Jag vill se hur han lik förbannat i förbifarten lägger en perfekt svets i det omöjliga locket och jag vill gå därifrån och kunna se fram emot att något ska gå sönder hemma så jag får chansen att komma tillbaka. Kan jag det på Woody?
Har du provat "Westside motor" i Västberga?
Där säljs och servas Stihl mm i ett oljigt källargarage, innehavaren verkar mkt kunnig och leverar åsikter utan uppmaning (inte så surt som du önskar dock) och slipar iaf om röjsågsklingor.
Prata tävlingsmotorer är nog inga problem heller.

Immobil skrev:
::) Gör Woodykillarna det gratis? ???
140sek för 60tand 10" har jag fått pris på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.