2 773 läst · 9 svar
3k läst
9 svar
Sågbord från C i insjön?
Fick hem lite reklam från dom häromdan.. 700 pix för deras bord med rullstöd som funkar för "alla" typer av kap/ger-sågar.
Blev lite sugen då jag är måttligt trött på att såga på marken/pallbockar i fel höjd.
Erfarenheter?
Kommentarer?
/J
Blev lite sugen då jag är måttligt trött på att såga på marken/pallbockar i fel höjd.
Erfarenheter?
Kommentarer?
/J
neiden skrev:
Hej!
Jag köpte ett sådant bord i våras och är mycket nöjd. Har hunnit använda det till min ELU174 en hel del nu. Det är otroligt smidigt att kunna "rulla in" brädorna för kapning. Jag köpte även till ett separat rullstöd vilket underlättar vid hantering av brädor över en tre-fyra meter.
Med tanke på priset tycker jag produkten är högst prisvärd. Det väger tillräckligt mycket och är stabilt. Enda nackdelen (enligt min sambo) är att det är knallgult (och därmed enligt henne inte passar in i den nymålade fina verkstaden). ;D
Mvh / Stefan
Ni som har detta bord. Hur sitter sågen fast, måste man skruva och mecka varje gång man skall ställa in i verkstan, bilen osv?
Själva bocken har fyra stycken inviduellt fällbara ben med fjäderbelastade lås. Det går lätt att fälla in benen och då tar inte bänken så stor plats. Med bänken medföljer 2 st skenor med varsin vev. Man skruvar fast skenorna på sågen permanent. Sedan är det bara att ställa sågen ovanpå bänken och skruva på vevarna tills sågen sitter fast. Att montera och demontera sågen tar max 20 sekunder. Väldigt smidigt.
Yepp, jag va inne på classe i helgen och snacka med dom.. det blir bordet för 978kr då det känns stabilare.. osso har stöden rullar. Fast det får vänta lite, bjöd hem en spikpicka på ebay i helgen..Dacke skrev:
Liknande trådar
-
Kakel lösnat från vägg vid montering av duschblandaren
Badrum -
Tryckslag från tvättmaskin efter byte av vattenmätare
Vatten & Avlopp -
Motorskydd till vattenpump slår ifrån vid backspolning.
Vatten & Avlopp -
Sågbord för kap&ger från Hornbach
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Meec sågbord från Jula.....
Verktyg, Maskiner & Fordon