Halloj,
Upptäckte en liten spricka i tätskicktet på golvbrunnes sida. Man anar den blåa "mattan" i sprickan. Bör jag vara orolig?? Man drar väl ändå ner både den blåa "mattan" och tätskiktet i brunnen så det finns ju inget bakom som kan ta skadad, eller?
Man borde väl kunna lägga på lite mer tätskikt för att inte förvärra sprickan?
På bilden ser man vattenlåset i botten
Tacksam för svar. / Ulrik
Upptäckte en liten spricka i tätskicktet på golvbrunnes sida. Man anar den blåa "mattan" i sprickan. Bör jag vara orolig?? Man drar väl ändå ner både den blåa "mattan" och tätskiktet i brunnen så det finns ju inget bakom som kan ta skadad, eller?
Man borde väl kunna lägga på lite mer tätskikt för att inte förvärra sprickan?
På bilden ser man vattenlåset i botten
Tacksam för svar. / Ulrik
Moderator
· Stockholm
· 52 423 inlägg
Vad är de igentligen man ser?
För mitt otränade öga ser det ut som man har byggt upp golvet och att det är en spricka i skarven mellan det uppbyggda och det "gamla". Ser nästan ut som att där inte finns någon manschett elle liknande, utan bara påmålad fuktspärr.
Kan du ta lite fler bilder, som visar hela brunnen, och hur det ser ut vid klämringen i brunnen (lyft ur insatsen om det går)?
För mitt otränade öga ser det ut som man har byggt upp golvet och att det är en spricka i skarven mellan det uppbyggda och det "gamla". Ser nästan ut som att där inte finns någon manschett elle liknande, utan bara påmålad fuktspärr.
Kan du ta lite fler bilder, som visar hela brunnen, och hur det ser ut vid klämringen i brunnen (lyft ur insatsen om det går)?
Liknande trådar
-
Plattsättning runt golvbrunn. Är det fackmannamässigt gjort?
Badrum -
Minska ned plattsättning - Plantera träd och lavendel
Häckar, Buskar & Träd -
Södermanland - söker kunnig på sprickor i väggar (inne)och ev sättning
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Gammal sättning-oroa sig?
Byggmaterial & Byggteknik -
Val av golvbrunn - golvhöjd ej bestämd
Vatten & Avlopp