Vill sätta upp hyllor och tavlor i lägenheten, har hjälpt en granne och renovera och riva lite och såg att väggarna är gjorda av någon typ av leca och sedan den lättaste betongen som finns, påminner om kinesisk "tofu dreg"
Har försökt tidigare med plugg men hålen blir bara större eller sjunker ner och blir ett avlångt hål till slut.
Har funderat på att prova att borra upp och fylla med ankarmassa för att sedan borra och köra skruv?
Någon som vet vad man ska göra med dessa pissväggar?
Har försökt tidigare med plugg men hålen blir bara större eller sjunker ner och blir ett avlångt hål till slut.
Har funderat på att prova att borra upp och fylla med ankarmassa för att sedan borra och köra skruv?
Någon som vet vad man ska göra med dessa pissväggar?
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
195 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 509 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 509 inlägg
Är det plugg för just lättbetong du har använt?
Se här: https://www.hornbach.se/projekt/valja-plugg/
Se här: https://www.hornbach.se/projekt/valja-plugg/
BirgitS skrev:
BirgitS skrev:
Vet inte varför min text inte kom i svaret.
Men ja, har provat pluggar av alla sorter men dom gör absolut ingen nytta, dom åker ur pga att väggen bara smular sönder med tiden, inga grannar har heller hittat någon lösning, allt som sätts upp bara faller med tiden
Men ja, har provat pluggar av alla sorter men dom gör absolut ingen nytta, dom åker ur pga att väggen bara smular sönder med tiden, inga grannar har heller hittat någon lösning, allt som sätts upp bara faller med tiden
Allvetare
· Härifrån
· 781 inlägg
I en lägenhet jag bodde i tidigare hade jag samma bekymmer, jag dammsög hål och fyllde i lite Casco husfix i hålet och tryckte i pluggen i det.
När det torkat satt plugg och skruv som berg.
Edit: Det huset vi bodde i var byggt 1949
När det torkat satt plugg och skruv som berg.
Edit: Det huset vi bodde i var byggt 1949
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 509 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 509 inlägg
Det är väl murbruk mellan blocken. Det brukar vara olämpligt att försöka sätta fast något i murbruket. Däremot borde det gå att sätta upp något i lecablocken (om det är det).F famrpk skrev:
Produkter som diskuteras i tråden