:)

Så tänkte sätta en plugg i väggen, alltså i väggen och inte nedifrån via taket, så att jag kan sätta en krok eller något liknande in i den pluggen och sedan ett mycket starkt elastiskt träningsband i den kroken jag kan träna med. Exempelvis rodd och lite allt möjligt. Typ nackträning.

Men jag behöver en riktigt stark plugg för det här syftet, då jag inte vill att kroken smätter ut ur hålet och in i mitt fejs, ger mig hjärnskakning eller värre :)

Så det måste vare en sjuhelsikes stark plugg och undrar alltså då vilken plugg jag bör gå för här? Väggen är betong så någon riktigt stark plugg gärna med tips på krok/fäste av något slag att sätta i så att bandet kan dras genom den.

Tacksam för länkar och förslag på produkter.

Har du en betongvägg använder du en nylonplugg av valfritt fabrikat. 6-8mm skruv är nog lagom beroende på hur kroken ser ut.

MathiasS MathiasS skrev:
Har du en betongvägg använder du en nylonplugg av valfritt fabrikat. 6-8mm skruv är nog lagom beroende på hur kroken ser ut.
Okay har du en länk till en riktigt stark sådan rackare? Låter som en god ide. Bara den inte smätter ut vid stor dragkraft.

….men hur ser kroken ut som du ska använda?

Skruva fast en regel från golv till tak med typ 4 skruv och skruva in träningsskruven i regeln

Inga plastpluggar!
Använd betongskruv.

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Inga plastpluggar!
Använd betongskruv.
Jag har svårt att tro att en nylonplugg inte håller, men om man tittar i databladen så har du rätt i att en betongskruv är mycket bättre. Rätt mycket bättre också.

Ja det finns inga bärande infästningar där man använder plastplugg

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
….men hur ser kroken ut som du ska använda?
Jag har använt en till min andra krok men nu ska jag använda starkare band så vågar inte använda samma uttag och plugg i väggen. Men något liknande som den men något större och starkare. Gärna dubbelt så stor och ännu kraftigare plugg så att det inte finns chans att den smätter ut rätt i nyllet på mig.
Såhär ser min gamla ut.

• Metallögla fäst i en vägg med sliten plugg och märken runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En inbyggd krok med skruv i en vägg, omgiven av sliten färg och märken. Används för att visa exempel på tidigare använd plugg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle sätta en trapetskrok med lämplig plugg,. Öglor gör att man antingen måste sätta en karbinhake eller någon annan lös krok om man inte vill knyta eller dubblera banden. (jag antar att bandet är de vanliga för tyngre belastning).

Unikt namn Unikt namn skrev:
[länk]

[länk]

Men lite myckigt att momentdra betongexpandern kanske.
Den där lyftöglan hade varit bra bara det att den inte har har någon öppning annat än där i mitten. Jag vill ha en sån krok jag har på den andra bara större så att jag kan trä bandet in över.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.