Jag har funderingar på att göra en sänggavel genom att sätta en snygg gardinstång på väggen bakom sängen och sedan hänga vepor i linnetyg på den. Tänkte mig fyra vepor med lite luft emellan så det blir ett skirt luftigt intryck. Sängen står mot en stödbensvägg som bara är en meter hög så det blir inte en så hög sänggavel. Nu börjar jag dock tvivla på min idé. Är det nån som har erfarenhet av nåt liknande? Nån som har nån bild på hur det kan se ut? Gardinstången bygger ut 10 cm från väggen, alltså kommer sängen också behöva stå en bit ut från väggen. Då kan man ju inte bulla upp kuddarna mot väggen om man vill ligga och läsa. Hur blir det tror ni? Man kanske skulle kunna göra en lösning där man syr kuddar och hänger upp i gardinstången istället? Som ni märker är frågorna många. Är det nån som har nåt bra förslag tar jag tacksamt emot det!

Jag tror inte riktigt på gardinstången i detta fallet eftersom väggen är så låg och stången just sticker ut en bit.
Tror att det i så fall är bättre att, som du skriver, hänga upp kuddar, dynor i lämplig tjocklek på väggen som man kan luta sig emot. Problemet blir ju där att sängens längd "förkortas" eftersom kuddarna hänger en bit in över sängen. Kanske upplevas som "i vägen" när man ska sova...har en kudde hängandes över näsan;)
Det ni skulle kunna göra är att klä in en skiva, spån eller annat styvt material, med vadd och tyg. Då ligger den mot väggen och mot sängen samtidigt och det blir inget glapp mellan dessa som man riskerar att glida ner i:) och man kan bulla med kuddar mot den också...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.