4 507 läst · 8 svar
5k läst
8 svar
Säljer Bauhaus lödkopplingar?
Nu Har Sigro gjort det igen
Beställde rördelar på Sigro i söndags. Varorna skulle komma på tisdagen och skulle vara betalda senast på onsdag.
Vad händer?
Inga varor kommer på tisdagen. Ingen hör självklart av sig heller...
Mailar på onsdag och frågar efter mina varor. Svaret är att de kommer först i mitten av NÄSTA vecka!! Nu hade jag ju redan hunnit betala till Sigro, så det var för sent att beställa hos Rinkaby rör.
Efter ett argt mail till så skickar Sigro nästan alla grejerna på torsdag denna vecka, men utan en komplett beställning så kan jag inte montera min acktank ändå
Anledningen till att jag spyr galla på Sigro är att det händer nästan varje gång att det blir krångel med leveransen hos Sigro. (Ändå är jag så dum att jag köper hos dem i alla fall)
Nå till saken; Jag behöver 22mm lödkopplingar 45 graders böjar.
Är det någon som vet om Bauhaus säljer lödkopplingar?
Jag har för mig att de är ganska välsorterade på VVS grejer.
Skulle behöva ha tag i 45 graders böjar nu på lördag.
Eller kan någon tipsa om någon butik i stockholmsområdet som kan tänkas ha lödkopplingar hemma på hyllan som dessutom har lördagsöppet?
(K-rauta, biltema, Jula har det inte. Classe hade bara 90 graders böjar)
Tack på förhand!
// Kim
Beställde rördelar på Sigro i söndags. Varorna skulle komma på tisdagen och skulle vara betalda senast på onsdag.
Vad händer?
Inga varor kommer på tisdagen. Ingen hör självklart av sig heller...
Mailar på onsdag och frågar efter mina varor. Svaret är att de kommer först i mitten av NÄSTA vecka!! Nu hade jag ju redan hunnit betala till Sigro, så det var för sent att beställa hos Rinkaby rör.
Efter ett argt mail till så skickar Sigro nästan alla grejerna på torsdag denna vecka, men utan en komplett beställning så kan jag inte montera min acktank ändå
Anledningen till att jag spyr galla på Sigro är att det händer nästan varje gång att det blir krångel med leveransen hos Sigro. (Ändå är jag så dum att jag köper hos dem i alla fall)
Nå till saken; Jag behöver 22mm lödkopplingar 45 graders böjar.
Är det någon som vet om Bauhaus säljer lödkopplingar?
Jag har för mig att de är ganska välsorterade på VVS grejer.
Skulle behöva ha tag i 45 graders böjar nu på lördag.
Eller kan någon tipsa om någon butik i stockholmsområdet som kan tänkas ha lödkopplingar hemma på hyllan som dessutom har lördagsöppet?
(K-rauta, biltema, Jula har det inte. Classe hade bara 90 graders böjar)
Tack på förhand!
// Kim
Redigerat:
Finns inga lödkopplingar på Bauhaus, Jula, Byggmax eller Biltema. Claes Ohlson säljer ett begränsat sortiment, dock jättedyrt.
Redigerat:
På 16 år har klämkopplingar (eller heter det presskopplingar?) sparkat ut 99% av allt lödande i det dagliga rörmokeriet. Mindre hetaarbetenextraarbetebyråkrati/brandrisk än gassvetsen.
Klämkoppling är väl kort för klämringskoppling, i alla fall för mig.Fotografen skrev:
Lödkoppling är fortfarande, till viss del, aktuellt om du ska ha gas i rören
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 355 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 355 inlägg
Proffisionellt löds det fortfarande rätt mycket men visst stämmer det att byråkratin runt hetarbete och även säkervatten har minskat på det kraftigt men grossisterna har hela hyllor av det kvar ungefär motsvarande dom andra system.
Hetvatten, fjärrvärme och tappvatten framförallt i stora system löds fortfarande ibland. Pressdelar är generellt lite dyrare och dessutom kan man trixa med lödning för att göra mycket utan köpta delar vilket gör att det kan finnas ganska mycket pengar att spara på att löda vilket såklart är en bra morot för att det ska användas 😉
Hetvatten, fjärrvärme och tappvatten framförallt i stora system löds fortfarande ibland. Pressdelar är generellt lite dyrare och dessutom kan man trixa med lödning för att göra mycket utan köpta delar vilket gör att det kan finnas ganska mycket pengar att spara på att löda vilket såklart är en bra morot för att det ska användas 😉
Liknande trådar
-
Problem med målning av Solid elements fönster från bauhaus
Fönster & Dörrar -
Bauhaus struntar i reservdelar
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Säljer Tiivi fönsterparti med öppningsbar fönster, balkongdörr med lås. Aldrig utsatt för fukt !
Fönster & Dörrar -
Vad säger vi om Solid Elements fönster som Bauhaus säljer?
Fönster & Dörrar -
Vilka andra butiker än bauhaus säljer Purus golvbrunnar och tillbehör?
Vatten & Avlopp