Hej.

Jag har googlat runt lite men inte hittat det jag söker, jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta.

Mitt senario.

Jag köpte ett hus som jag lät besiktiga av Anticimex innan jag skrev på köpekontraktet. Detta var i december för ganska exakt ett år sedan. Besiktningsmannen hittade inget allvarligt utan endast mindre skavanker. Besiktningsprotokollet har jag visat köparna och påtalat de fel som jag har hittat under det knappa år jag har bott i huset.

Nu till min fråga:

OM det skulle visa sig när jag har sålt att det tex skulle vara något fel på tex tvättstugan som förra ägaren renoverade och som jag inte har gjort ett dugg med, är det mitt ansvar då?

Kan de nya ägarna rikta skadeståndskrav mot mig och jag i min tur mot den som jag köpte huset av?
 
Du kan rikta vidare dolt fel till den du sålde så länge det är inom 10 år du köpte huset.
 
Som svar på din fråga: ja, det är du som är ansvarig. De nya ägarna riktar skadeståndskrav mot dig och du får sen vända dig till dom du köpte huset av, så länge det är inom deras tioåriga ansvarstid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.