Min pump i den borrade brunnen gav upp efter bara fem år.
Köpte ny och efter inrådan av elektriker även med ny installationskabel.
Har därför ca 80m 3G *2,5mm gummikabel som jag inte vet vad jag skall göra med. Tror ni det finns någon som vill köpa den? Vad kan jag isåfall lägga ut den för på blocket? Har ju varit under vatten o fått lite järnavlagringar på sig under fem år men inga synliga skador.
Köpte ny och efter inrådan av elektriker även med ny installationskabel.
Har därför ca 80m 3G *2,5mm gummikabel som jag inte vet vad jag skall göra med. Tror ni det finns någon som vill köpa den? Vad kan jag isåfall lägga ut den för på blocket? Har ju varit under vatten o fått lite järnavlagringar på sig under fem år men inga synliga skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 52 582 inlägg
Om den bara var 5 år, så var det nog lite onödigt att byta ut den. Eller såg elektrikern något speciellt problem med den?
har ingen aning om lämpligt pris. Men kanske max 50% av nypris hos någon billig nätbutik?
har ingen aning om lämpligt pris. Men kanske max 50% av nypris hos någon billig nätbutik?
Att vi köpte med ny kabel var för att slippa skarva själva nere vid pumpen. Nu fick vi en kabel med anslutning gjord i fabrik. (Försäkringsbolaget tog ändå kostnaden)H hempularen skrev:
50% av biltemas pris är nog en rimlig nivå.
Liknande trådar
-
Hej! Hur gammalt är detta bastuaggregat? Kan man sälja eller är det bara och slänga på tippen?Mvh! Anders
Bastu -
Vatten i gammal elkabel
Grund & Markarbeten -
Är det lönt att sälja fem år gammal Nibe elpanna/inomhusmodul?
Värme allmänt -
Ny Elkabel i gammalt markrör
El -
Sälja del av gammalt hus, kostnad?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.