Hej,
Jag har byggt en egen kontroller till WLED. Den består av en trafo 220v-5v (6a) och en mikrokontroller (nodemcu). Längden på Led-listen är 155 cm.
Behöver jag för säkerhetens skull säkra min hembryggda låda?
När jag drog lite el i båten så säkrade jag med sladdsäkringar före varje komponent, typ gps, kylskåp osv men hur gör man hemma när man bygger en sån där liten fin låda?
Jag har byggt en egen kontroller till WLED. Den består av en trafo 220v-5v (6a) och en mikrokontroller (nodemcu). Längden på Led-listen är 155 cm.
Behöver jag för säkerhetens skull säkra min hembryggda låda?
När jag drog lite el i båten så säkrade jag med sladdsäkringar före varje komponent, typ gps, kylskåp osv men hur gör man hemma när man bygger en sån där liten fin låda?
Det är ju aldrig fel att säkra.
Före trafo. Skrev fel innan, sorry. Räkna på strömförbrukningen först.
Ja, det gör det. Kör med vanlig glassäkring eller automatsäkring (finns små sådana också).
Ja det spelar roll. Isolationsavståndet efter den brunnit, blir inte tillräckligt stort. Använd hellre en 5x20 glasrörssäkring i en hållare avsedd för sådan. Hållare finns för kretskort, kapslingsvägg eller sladdmontage.
Typ den här:HasseTeknik skrev:
https://www.biltema.se/bil---mc/els...89Wt8QpbGWo7C20Qbg_i2RPgneqBqkIBoCKk4QAvD_BwE