tommib
Det var det jag menade med kabeldimensionering.... Ladda ner Eldim och kolla.

Kabeldimensionering är inte 1,5 kvmm = 10 A, 2,5 kvmm = 16 A. Det är en tumregel som har begränsningar. Långa ledningar är en av begränsningarna.

Jag skulle ärligt talat rekommendera att du tar in elektrikern redan nu och fixar detta ordentligt. Om du eller elektrikern tänker till lite så går det säkert att åstadkomma en vettig interimslösning.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det var det jag menade med kabeldimensionering.... Ladda ner Eldim och kolla.

Kabeldimensionering är inte 1,5 kvmm = 10 A, 2,5 kvmm = 16 A. Det är en tumregel som har begränsningar. Långa ledningar är en av begränsningarna.

Jag skulle ärligt talat rekommendera att du tar in elektrikern redan nu och fixar detta ordentligt. Om du eller elektrikern tänker till lite så går det säkert att åstadkomma en vettig interimslösning.
Ska kolla vad eldim säger och vad det är framför allt.

elektrikern kommer, måste hitta en vettig i sthlm och hitta allt jag vill att han ska göra.
 
A aka_the_barf skrev:
Om jag hittar en 2.5mm kabel skulle det bli bättre eller är avståndet fortfarande för långt?
Jamen, du behöver svara på det frågor som ställs och ta fram de uppgifter jag bett om innan du kan få några riktiga svar!
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jamen, du behöver svara på det frågor som ställs och ta fram de uppgifter jag bett om innan du kan få några riktiga svar!
vad behöver du veta?
 
Bild på skarvsladden så man vet vilken det är exakt. lyckades även korta ned sträckan till lite över 30 meter

QuWehSP.jpg
 
enligt eldin så är en 10A säkring bättre en 16A kommer nog inte lösa ut, men det var på gränsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.