Jag har följande säkerhetsventil på min vattenvärmetank. Vilken modell ska jag köpa för att ersätta med då det sörplar in den hela tiden.
Bifogar bilder:
Rörinstallation med säkerhetsventil och varningsmärkning under en möbel. Oskarp bakgrund. Instruktioner. Metall och plastdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VVS-installation med kopparledningar och ventiler under en diskbänk, damm och spindelnät synliga.
Skapa konto
Rörkoppling med blå ventil och spindelväv under en vattenledning eller värmesystem. Slitet och dammigt.
Skapa konto

R Rolle85 skrev:
Jag har följande säkerhetsventil på min vattenvärmetank. Vilken modell ska jag köpa för att ersätta med då det sörplar in den hela tiden.
Bifogar bilder:
[bild][bild][bild]
https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-514-0-25-mpa-sakh-ventil/

Den här tex, om det är 15 gänga du har för tillfället, och välj samma bar/kg som på nuvarande du har, kan inte riktigt tyda på bilden vad det står

Det står 1/2” 9bar. 1/2” är samma som R15.

D Daniel 109 skrev:
Det står 1/2” 9bar. 1/2” är samma som R15.
Ok så vilken ska man ha?

R Rolle85 skrev:
Ok så vilken ska man ha?
Finns 4st i listan, välj den med 9kg

Denna?
Skärmdump av webbsida, produkter med priser och köpalternativ, markerad produkt, svensk e-handelssida.
Skapa konto

R Rolle85 skrev:
Denna?
[bild]
Exakt

Stort tack! Och när jag lossar min nuvarande, räcker det att stänga av inkommande vatten i huset?

R Rolle85 skrev:
Stort tack! Och när jag lossar min nuvarande, räcker det att stänga av inkommande vatten i huset?
Ja, du kan väl öppna någon kran också på varmt så att trycket försvinner också, kan säkert droppa/rinna lite när du lossar men är ju ett snabbt byte

Ok thx, tack alla!

De måste ha rört till enheterna på Rinkabyrör. Ingen annanstans anges den som 9kg.

Ja nu har jag fått beställningen från Rinkaby rör och den passade rakt på så mu är det inget pysande mer! Tack alla
Metall rörkoppling hålls upp framför diskho, text på koppling, blå och svart tejp, köksartiklar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Störstmjölken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.