Vilket företag använde ni så andra inte begår samma misstag?
 
  • Gilla
Mekanikles och 2 till
  • Laddar…
Jag kan inte riktigt släppa det här med elen. Det sitter en strömbrytare ovanför tvättmaskinen för lampan i taket? Ska man sträcka sig över tvättmaskinen för att tända???
Det sitter en elkontakt på väggen bredvid på en annan höjd. Antar att det är ett standardmått, men gud vad fult och varför är inte strömbrytaren placerad i anslutning till denna? Och likaså termostaten. Ännu en nivå upp, och hur faaaaaan kan man lämna ett sådant hål i kaklet???? Inte ens försökt dölja med silikon? SJUKT!
 
  • Gilla
RolfH och 1 till
  • Laddar…
Ja- fantastiskt!
Och jag har lika svårt att släppa installationen av toalettstolen????
Man borde ju ställa frågan direkt till den som har monterat toan och flexslangen: "Är du nöjd med det här jobbet"?
Kommer det ens att fungera?
Fruktansvärt dålig yrkesstolthet på väldigt många punkter i alla fall, väldigt tråkigt för fastighetsägaren som trodde att dom skulle få ett snyggt badrum.
I princip är det ju bara att riva ut det, och börja om.
Men tråkigt när man beställer ett jobb :worried:
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
Sebastian Jakobsson1 Sebastian Jakobsson1 skrev:
Kom nu hem och kunde fortsätta inspektera. Inte blir det bättre. Verkar även som större del av fallet går åt fel håll förutom precis innan golvbrunn. Där vänder det rätt. Alltid något?

Utlopp för tvättmaskin är svinfult och ingående vatten till tvättmaskin borde väll kunnat placeras bakom?

fick några frågor om vad som var fel med elinstallationen. Jag tycker installationen är svinful. Någon träpanel existerar inte. Taket börjar med snetak.

Under kommoden ser det hemskt ut. De försökte dölja den bristande klinkerläggningen under fodret. Den ’dolda’ golvbrunnen tar ett hopp nedåt. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Försökte de lura mig?
Fyfan säger jag bara! Jag hade samma problem med att hantverkare inte orkade läsa manualen så då blev jag ännu jobbigare och gick till bygget medans dem höll på och markerade vart avlopp och el skulle gå för ex tvättmaskin. Jobbig kund var jag kanske ja men hade jag inte gjort det så skulle det placeras hur som helst man hade ingen som helst känsla för planering.

Sen tycker jag spilltratten du har är så himla gammalmodig, skulle hellre kört den här låter mindre, luktar mindre och är allmänt snyggare. https://www.rskdatabasen.se/kategor...lopp/tvattmaskinsavlopp/falu-71700-8082375-96
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Onekligen har du haft otur eftersom du valde en "bra" firma, väldigt fina plattor du har valt. Om toaletten sitter snett så vet jag från jobbet att det är oerhört störande att se. Återigen, vilken otur och vilka klåpare.
 
Känner igen det där. Vi hade ett väldigt fint badrum som fick rivas iochmed en vattenskada i angränsande rum. De som återställde badrummet har förstört vårt fina badrum, anser vi. Efter oändliga timmar med tjat och bråk tog vi ut en besiktningsman (som nog var lite dum i huvudet han med) som sa att det såg bra ut... så nu står vi här. Först betalat flera 100 000 för ett nytt badrum som sedan blev ett badrum man hade fått för 50 000.
 
  • Ledsen
sve84 och 1 till
  • Laddar…
På tal om det så var jag nyligen på ett toabesök, inte hemma hos mig som tur var.
Och ibland bör man nog tänka en gång till - "-Var det här det bästa vi kunde göra?"

Toalettstol med synlig S-formad avloppsrörinstallation på ett trägolv och texturerad vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
yonna och 5 till
  • Laddar…
Sebastian Jakobsson1 Sebastian Jakobsson1 skrev:
Känns väll ändå skevt att installera utloppet såhär? Har ni tips på hur det annars skulle kunna göras?
Det ser inte ut att vara 60mm CC mellan rören vilket det skall vara.
 
  • Gilla
Hans G2
  • Laddar…
Åsa Lund
S SnickeNicke skrev:
Det ser inte ut att vara 60mm CC mellan rören vilket det skall vara.
Var finns det krav på 60 mm mellan rören?
 
GVK
 
Dannnnnnne
S SnickeNicke skrev:
Det ser inte ut att vara 60mm CC mellan rören vilket det skall vara.
Två 15 vatette t rör med dubbelmutter mellan blir 6 c/c så den punkten verkar dom ha klarat
 
Hej alla,
Tack för era svar. Ärendet är fortsatt inte avslutat. Ärligt talat helt matt på detta. Firman för en otrevlig och förväntar sig nu snabba svar när de själva dröjde månader i kommunikation i början.

Jag känner verkligen inte för att ha dem här. Även om jag förstår att det är svårt att avgöra på distans så vill jag fråga. Vad kan ett rimligt prisavdrag vara?


Inzoomad vinkel av mörkare hörn med smutsiga ytor och två synliga fogar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

golvbrunnen undrar jag; ska det verkligen se ut så? Ska det inte vara mer ’osynligt’?

Duschkabinens tak, kromade rör, grönblå kakelvägg, del av brun dörr eller skärm. Reflektion och dunkel belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

de har installerat stödet för toalocket fel. Så det vilar röret.. Kom med monteringsanvisningen till vvsarn men han verkade inte behöva den. Fick tillbaka en påse med monteringsdetaljer. -Denna är bara att slänga sa han.



Vvsarn hade missat en del av monteringssatsen så vredet är löst. Vilket resulterat i skador på cisternen. Spolfunktionen är också värdelös. Får ha en hink att brevid att spola med.


Detta är en bonus. Tycker det är fult. Är eet rimligt att det ska se ut såhär. Detta är från brunnen till tvättmaskinen
 
Just det. Ingående vatten till toalettcisternen är spänningsförande. Vet inte om det är något företaget ska ansvara för eller om det ligger på mig?


Träväggar med tätning eller fogmassa längs skarvarna; ser gammalt och slitet ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan hade det runnit flytspackel på väggen nedanför som jag såg efter att jag tagit bort en hylla. Vårat förråd var också fyllt med flytspackel. Vet inte om jag redan lagt ut bild på det.
 
  • Arg
  • Ledsen
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Hur mycket har du innehållet i förhållande till total kostnad (i procent?).

Tveksamt om den där firman är kapabel att fixa till det där :(
 
  • Gilla
anj0
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.