Just nu är det val i USA och vi har tittat närmare på hur Clinton och Trump bor för tillfället. Hur du bor säger ju en del om dig som person och de båda presidentkandidaterna har olika stil där hemma, kan vi konstatera.

Du kan läsa artikeln här: Så bor de amerikanska presidentkandidaterna Clinton och Trump

Mikael_L
Vad skådar mitt öga ... politik? :cool:

• Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
Nähä, hus. :)

• Gilla
jimih och 4 till
  • Laddar…
Trumps inredning skulle lika gärna kunna vara från en hemnetannons på bostadsrätt i Akalla :p (fast lite mindre volym då)

• Gilla
Bberg och 2 till
  • Laddar…
Trump's fabless för guld och glitter liknar inredningar från förmögna i Ryssland och även Saddam Husseins. Inga andra liknelser gjorda!

• Gilla
jimih
  • Laddar…
Nu har du verkligen gjort ett riktigt bottennapp, Marléne!

Varför inte jämföra hur Ilmar Reepalu bor, jämfört med migranterna i Rosengård och Herrgården?

https://www.hitta.se/kartan!~55.588...58817100:13.01400000!a=183.34649!pi=-10.00000

Citat från Hitta.se:
I den här valkretsen får Feministiskt initiativ 368% fler röster än riksgenomsnittet.
:D

PS
Ursäkta Marlén för mitt utbrott, men jag blir så trött på dessa ständiga påhopp på Donald Trumph.

Visst, han är världens fiende nummer ett i vissa ögon, men vad har detta med vårt svenska husbyggande att göra?

Redigerat:
D
KnockOnWood skrev:
Nu har du verkligen gjort ett riktigt bottennapp, Marléne!

Varför inte jämföra hur Ilmar Reepalu bor, jämfört med migranterna i Rosengård och Herrgården?

[länk]

Citat från Hitta.se:

:D

PS
Ursäkta Marlén för mitt utbrott, men jag blir så trött på dessa ständiga påhopp på Donald Trumph.

Visst, han är världens fiende nummer ett i vissa ögon, men vad har detta med vårt svenska husbyggande att göra?
Får man fråga vart du läser om påhopp på Trump? För jag ser absolut ingenting? Sen är det väl inte svårt a tt förstå påhopp på en person som slänger ur sig saker i tid och otid som är förolämpande, korkade och helt enkelt efterblivna.
Jag gillar inte någon av kandidaterna men hoppas på Trump för entertaimentvalue:), sedan kanske vi kommer ett steg närmre mitt utopia som är Zombieapocalypse.

Ontopic så är jag inte förtjust alls i guld och glitter så jag skulle aldrig inreda som Trumps hus. Sure kan det vara kul att se något sådant i ett museum men som hem?

Bortser man att Trump vill rumstrera om i hur Nato ska funka här och kanske indirekt kunna ge ryssarna fripassage till baltländerna, Östersjön och eventuellt Sverige (Gotland har väl varit intressant) så kan jag hålla med om att det vore lite underhållning om han vann. Ska han dock kunna påverka sådana saker så vetefasen om jag vill se honom i närheten av Vita huset.

Angående husen så är Clintonfolkets hus givna vinnare i mina ögon, oavsett om Trumps är värt massor med pengar. Jag har svårt för bostäder som liknar museum, konstutställningar eller hotell. Jag vill ha hem-känslan och det lilla man kan se av Hillarys bostäder så upplevs de betydligt trevligare.

• Gilla
Östen Wall
  • Laddar…
Senior skrev:
Trump's fabless för guld och glitter liknar inredningar från förmögna i Ryssland och även Saddam Husseins. Inga andra liknelser gjorda!
Tja... han verkar ju komma bra överens med Putin.

Mikael_L
Även om det inte stundar val i Sverige just nu så började jag ändå fundera lite över hur våra Svenska politiker bor.
Jag insåg att jag har absolut ingen aning.

Det enda jag vet är att Palme bodde i radhus
Svartvit bild av familj utanför sitt radhus med lekande barn och cyklar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och Göran Persson bor i herrgård
Röd och vit svensk herrgård omgiven av ett trästaket med en svensk flagga i bakgrunden.

Mikael_L skrev:
Även om det inte stundar val i Sverige just nu så började jag ändå fundera lite över hur våra Svenska politiker bor.
Jag insåg att jag har absolut ingen aning.

Det enda jag vet är att Palme bodde i radhus
[bild]

Och Göran Persson bor i herrgård
[bild]
Personligen kan jag tycka att hur de bor och i vilket område inte betyder speciellt mycket. Av värde är dock hur de vill framställa sig själva, hur det stämmer med deras politiska agenda och om de hymlar med sin bostadsform.

harry73
reinfeldt:
Street View-bild av tegelbyggnad med flerbostadshus, människor och cyklar på gatan.
Skapa konto

harry73
Annie Lööf:
Google Street View-bild av ett gult hus med två våningar och garage, omgivet av grönska.
Skapa konto

harry73 skrev:
reinfeldt:
[bild]
Hade för mig att han bor i Täby C?

harry73
Här är han folkbokförd

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.