jag blev i det närmaste chockad när jag öppnade styrskåpet till en rysk pelarborrmaskin modell större.. byggd 1984 i "CCCP"
jösses vilken eldragning!! man kan ju bli snurrig för mindre, undrar om färgvalet på trådarna har något med politiken att göra:D
stackars arbetare som bockade dessa trådar, bockade de en millimeter fel blev det väl avrättning..
ser ni vart en svensk varit framme? (obs inte jag, jag skulle aldrig få för mig att sabba rysk ingenjörskonst på ett så förnedrande sätt)

• DSC00281.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00283.jpg
    Skapa konto
  • DSC00282.jpg
    Skapa konto
Har man inga kabelkanaler måste man få det snyggt när det går på export,
visst syns det att svenne har lagt till en fördröjning sparade visst några cm kabel.

Är kablarna fastklistrade? :O
Men man måste ju ge ryssarna credit för den där dragningen. Det är ju rätt snyggt faktiskt. Påminner lite om kopparrör i en källare eller dyl. :D

Electrocuted: Är det EK de har använt? Jag menar att det måste vara svårt att få sådana där exakta böjar med RK. :)

//Patrik

Redigerat:
japp, det är EK, och ja det är tidsfördöjningen som är "försvenskad"

Ser snarare ut som "svennen" bytt ut ett trasigt tidrelä mot ett mer pålitligt sådant och trådarna inte räckt till ordentligt. Ryska (el)grejor är inte så robusta som dom ser ut att vara.

Snyggt...

mycket prydlig installation.

1984 - Storebror ser dig...

Ganska kul, ser ut som ett elschema, man kan följa varje ledning med blicken. Så vem behöver olika färger?

I Motorskåp i Sverige bör man ha röd RK till styrkretsen (om det är växelström) och svart RK till huvudkretsen (om det är växel.).

//Patrik

Ifö skrev:
1984 - Storebror ser dig...
Orwell's nineteen eighty four!

Finns det så små vinkelhakar? Tror ni att samma gubbe eller gumma gjorde hela installationen eller var det mer löpandebandsprincip?

=hyllmaterial bara att plocka!!

Va! E de en bok! Trodde det var en låt med Eurythmics...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.