jag blev i det närmaste chockad när jag öppnade styrskåpet till en rysk pelarborrmaskin modell större.. byggd 1984 i "CCCP"
jösses vilken eldragning!! man kan ju bli snurrig för mindre, undrar om färgvalet på trådarna har något med politiken att göra
stackars arbetare som bockade dessa trådar, bockade de en millimeter fel blev det väl avrättning..
ser ni vart en svensk varit framme? (obs inte jag, jag skulle aldrig få för mig att sabba rysk ingenjörskonst på ett så förnedrande sätt)
jösses vilken eldragning!! man kan ju bli snurrig för mindre, undrar om färgvalet på trådarna har något med politiken att göra
stackars arbetare som bockade dessa trådar, bockade de en millimeter fel blev det väl avrättning..
ser ni vart en svensk varit framme? (obs inte jag, jag skulle aldrig få för mig att sabba rysk ingenjörskonst på ett så förnedrande sätt)
Renoverare
· Gävleborg
· 8 173 inlägg
Är kablarna fastklistrade? :O
Men man måste ju ge ryssarna credit för den där dragningen. Det är ju rätt snyggt faktiskt. Påminner lite om kopparrör i en källare eller dyl.
Electrocuted: Är det EK de har använt? Jag menar att det måste vara svårt att få sådana där exakta böjar med RK.
//Patrik
Men man måste ju ge ryssarna credit för den där dragningen. Det är ju rätt snyggt faktiskt. Påminner lite om kopparrör i en källare eller dyl.
Electrocuted: Är det EK de har använt? Jag menar att det måste vara svårt att få sådana där exakta böjar med RK.
//Patrik
Redigerat:
japp, det är EK, och ja det är tidsfördöjningen som är "försvenskad"
Ser snarare ut som "svennen" bytt ut ett trasigt tidrelä mot ett mer pålitligt sådant och trådarna inte räckt till ordentligt. Ryska (el)grejor är inte så robusta som dom ser ut att vara.
Snyggt...
mycket prydlig installation.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 173 inlägg
I Motorskåp i Sverige bör man ha röd RK till styrkretsen (om det är växelström) och svart RK till huvudkretsen (om det är växel.).
//Patrik
//Patrik