Hej. Hade svårt att skriva en passande rubrik men skickar med en bild så kanske ni förstår problemet.
Jag är i färd med att slipa golvet i min gamla kolonistuga och söker en lösning för skarven mellan golv och eldstad. Tidigare låg en plastmatta på golvet som var så ful att jag chansade på att ta bort den men jag vete fasen om jag kommer ro i land det här nu
Har hyrt slipmaskin över helgen och det går jättelångsamt. Har någon tips på hur jag löser skarven? Tack på förhand. /Emma
Jag är i färd med att slipa golvet i min gamla kolonistuga och söker en lösning för skarven mellan golv och eldstad. Tidigare låg en plastmatta på golvet som var så ful att jag chansade på att ta bort den men jag vete fasen om jag kommer ro i land det här nu
Har hyrt slipmaskin över helgen och det går jättelångsamt. Har någon tips på hur jag löser skarven? Tack på förhand. /Emma
Spontant så hade jag nog funderat på nåtningsmassa, sådan som används på tex skeppsgolv. En flexibel fog som du lägger mellan golvbrädorna och murstenen. När den härdat är den slipbar. Innan du lägger fogen behöver du dock maskera golvet och mursten.
Aha visste inte att man måste maskera. Jag hade tänkt måla golvet efter slipningen. Är nåtningsmassa övermålningsbar. Tänkte om jag har det i springorna också så måste jag maskera alla brädor? Aldrig gjort det här och det tog mycket längre tid än jag trodde så kommer nog inte hinna slipa det helt slätt.mexitegel skrev: