Nån som är duktigt på golvvärme? Har fått en uponor push 12 installerad till en slinga i bastuavdelningen i källaren. Med pushen följer det med en rums givare till termostaten som har 2m kapilärrör, nu är det säkert 15m kabelvägen från pannrummet där shunten sitter till bastun.

Jag kom att tänka på en lösning som kanske funkar, tänkte att jag sätter fast rumsgivaren på returen från slingan och isolerar runt med nånting så pannrummets temperatur inte påverkar den. Då borde det hålla ganska jämn temperatur i plattan tycker jag. Till saken hör att det är radiatorer i resten av huset så kör jag utan termostaten antar jag att det kan bli lite väl varmt om fötterna i vinter när det går ut 60 grader i systemet :)

Tror ni det kan funka? det jag är orolig för att tempen på returen blir för varm så att termostaten stänger och golvet blir kallt. Den går upp till 27grader och returen ska väl inte vara varmare än det?

/Kenneth

Gör en temporär fastsättning med lite skumgummitejp utanpå röret så ser du ju om det funkar. Annars får du se om det finns längre kappilärrrör att få tag i?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.