Byggde en carport för husbilen för några år sedan. Funderar nu på att konstruera någon typ av "rullgardin" att dra ner för att hålla snö ute. Kanske någon som gjort något liknande?

Husbil parkerad i en öppen carport bakom ett enfamiljshus, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vill helst kunna öppna och stänga lätt utan att behöva klättra.
 
Fast draperi modellen blir ju enkel, ska ju gå att dra undan utan att klättra. Dessutom behöver du ju bara dra undan lite om du bara ska gå in.

Ett annat sak jag kom som är billig och enkel. Ta en pressning och sätt fast i taket, sen har du något runt rör längst ner så att du liksom rullar upp presenningen på den när du öppnar. Då kan du bara ha krokar på olika höjder på sidan så att du kan om du bara vill gå in, rulla upp pressningen till en viss höjd och lägga röret på dom korkarna och vill du köra ut så rullar du högre upp och sätter på två andra krokar.
 
Har tänkt mig en rulle och en lätt plastväv. Tunna ribbor i sidled på duken som löper i u-skenor. Någon typ av linor som i rullgardiner för att dra den upp och ner. Kanske blir lite komplicerat. Måste dock få tätt eftersom snö har en förmåga att blåsa in i minsta springa.
 
Hade som du en nästan inbyggd carport för 2 bilar. Vi köpte garageportar och vips var det ett dubbel-garage i stället. Det blev verkligen snyggt mot innan. Det blåste enormt mycket löv in i carporten innan dess från alla stora träd på tomten.
 
Portar vill jag helst ha också men det är ju riskabelt med tanke på bygglovet.
 
K
Hade inte en kul ide ha varit sådana plastremsor som finns mellan kylrum i mataffärer, så man kan köra in och låta dem falla igen bakom. Kanske inte snyggast och billigast, men ganska praktiskt och det skulle inte behöva bygglov
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.