Vi har mobilt bredband hemma. Vi är två personer i hushållet och det fungerar alldeles tillfredsställande, till dess att den ena vill se på en hockeymatch och den andra på film samtidigt.

Jag undrar om det finns någon lösning med en router som har plats för dubbla simkort och att man då kan få dubbel (eller däromkring) bandbredd.

Vi betalar redan för två simkort med fri surf så den merkostnaden är irrelevant.

Är de en gammal router eller gamla sim kort ?

Har själv router med sim kort och då kan alla här hemma sitta med paddor och även se film , vilken nedladdnings hastighet brukar ni ligga på ?

R Rickard.lj skrev:
Är de en gammal router eller gamla sim kort ?

Har själv router med sim kort och då kan alla här hemma sitta med paddor och även se film , vilken nedladdnings hastighet brukar ni ligga på ?
Jag har alltså en router med EN simkortsplats. Vad jag är ute efter är mer fart. Vi kan båda surfa samtidigt på både 3 och 4 enheter men när vi vill se streamat samtidigt så laggar det.

Kan vara läge att uppgradera till router med 5G om det finns tillgängligt i området.

Dubbla sim-kort och lastbalansering, låter långsökt. Men om ni ändå har två abonnemang räcker det väl att köpa en router till och använda parallellt. Har ni tur är den nya snabbare så bara den behövs, (du svarar ju inte på frågan hur gammal er bef är) eller så får ni använda båda.

Eg handlar det ju inte om tur utan att läsa specifikationerna ordentligt innan köp.🤓

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mobiler med dubbla SIM brukar bara ansluta till datatrafik på en av dem i taget. Det lär ju ändå bli störningar om 2 signaler ska prata samtidigt på samma antenn.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ser man på.👍
Klickar man vidare till 5g-varianten så 5-dubblas hastigheten utan att behöva dubbla sim-kort. Om man har täckning för 5g

• Gilla
Hannuse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.