Hej!
Sneglar lite på en bättre slipmaskin (ja, utöver alla andra grejer jag sneglar på:rolleyes: )

Många lovordar ju sin ROTEX har jag sett, men hur fixar man då hörnen? Har en liten slipmus på sidan om?
Borde inte en DUPLEX vara bättre? Där man kan byta plattor och t.o.m. skära till egna profiler?

Erfarenheter nån??

Eller kanske en luftmaskin istället? Dom är ju otroligt billiga i USA i jämförelse med Sverige. En Ingersoll-Rand är ju oförskämt billig på nätet.

bax skrev:
Hej!
Sneglar lite på en bättre slipmaskin (ja, utöver alla andra grejer jag sneglar på:rolleyes: )

Många lovordar ju sin ROTEX har jag sett, men hur fixar man då hörnen? Har en liten slipmus på sidan om?
Borde inte en DUPLEX vara bättre? Där man kan byta plattor och t.o.m. skära till egna profiler?

Erfarenheter nån??

Eller kanske en luftmaskin istället? Dom är ju otroligt billiga i USA i jämförelse med Sverige. En Ingersoll-Rand är ju oförskämt billig på nätet.
Nog svåt att jämföra rotex o duplex som bättre eller sämre....de är helt enkelt bra på olika saker. Jag använder oftast en rotex i kombination med en multimaster för hörn exempelvis...men en duplex står på önskelistan:)

Rotex har både enorm avverkning, och möjlighet till finslipning, dock inte i hörn, på starkt konkava ytor osv.

Duplex har inte samma avverkning, men är säkert smidigare (har inte använt en sådan själv) , och perfekt till de svåråtkomliga ställena. Dock kan man som jag förstår det enbart slipa längs träets ådring för, de den endast arbetar linjärt, ingen cirkelrörelse.

//Daniel

Okej!
Då är jag lite klokare.
Tackar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.