Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har haft hjälp av rörmokare för omdragning av inkommande vatten, vi har tillfälligt haft VVB i annat rum men ska nu kopplas in permanent.
kopparröret sitter med förminskningset i vinkelkopplingen.
Jag ska in i t-kopplingen i bakgrunden: Hur gör jag smidigast för att rotera kopplingen?
I övrigt så antar jag att jag inte kan byta ut kopparröret mot ett kromat rör utan att köpa nytt förminskningsset?
Du kan prova att lossa röret sitter klämringen löst brukar det gå att flytta över den till ett annat rör som tex är kromat men du får troligtvis kapa av befintligt rör för att få loss klämringen men kolla så den är lös först.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
Är det bara jag som inte riktigt förstår dig här? Det är ju förminskat i vatette vinkeln!smurfen72 skrev:
Vill du bara rotera kopplingen behöver du bara släppa lite på den undre muttern och vrida lite på kopplingen. Köpa dig en ny förminskning (vatette) till vikeln och dra fram ett 15mm rör!
Alternativet om du vill undvika denna vinkeln är att köpa en rak 28mm. (Det ser ut som det kommer 28 underifrån iaf) Förmiska direkt i 28mm kopplingen till 15mm och bocka in den till ditt T-rör. Eventuellt med en vinkel om det är "rakt på" Det kan se snyggare ut för ögat om estetiken är viktig i rummet!
Redigerat:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
Nej, det är betydligt svårare att få bort en förmiskning då den har tjockare metall och ser inte alls ut som en klämring.
En ny förmiskning är den rätta vägen att gå om man ska dra nytt rör från böjen!
En ny förmiskning är den rätta vägen att gå om man ska dra nytt rör från böjen!