Finns det några lasermän/kvinnor här? Jag behöver inköpshjälp.

Jag finner ofta användning för en linjelaser. Kan vara allt från uppsättning av tavelväggar till innerväggar.

Jag har också behov av en rotationslaser med pip-grej (dvs ska fungera i dagsljus) för avvägning av staket, garageplatta, altan, etc.

Har ingen lust att pröjsa 10-15 tkr för detta.

Frågan är: Finns det någon laser som både kan rita linjer och rotera så att jag kan väga av med mottagare? Helst ska den vara självnivelerande och dessutom kosta max 5-6tkr. Det är för hemmabruk, så jag behöver ingen heavy-duty-pryl.

Utvecklingen går ju framåt, så den här typen av instrument borde ju bli billigare med tiden...

PS.
Jag är lite osäker på terminologin. Med linjelaser menar jag en som ritar streck på väggar inomhus. Med rotationslaser menar jag en som kan användas utomhus med separat mottagare.
DS.

/Micke

Jag hade kollat lite på DW i USA...

/Kent

Hmm, jag har hört nånstans att handlare i USA inte får exportera lasrar..

Vet inte var jag hört det eller om det stämmer dock...? ???

Tack Martin.
Den där ISN-lasern (Aquamaster för 6tkr) ser väldigt intressant ut.

Blir iofs lite förbryllad av din rekommendation. Menar du att om jag köper ISN-lasern för att jag även behöver den för utomhusbruk, så bör jag ändå titta på B&D för innomhusbruk?

Är ISN inte bra innomhus?

Hej,

Aquamastern funkar bra inomhus, men den är ju ganska rejäl klump så för "småjobb" som att hänga upp en liten tavellist eller så så hade jag valt att använda en B&D laser istället mest med tanke på storleken då.

/Martin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.