Halloj, intressant diskussion så här på fredagskvällen. Renoverat bastun i stugan. Rostfritt skare va!
Den nedre delen av rökröret, som är oislolerat har ändrat färg vid första eldningen. Den är gulaktig, nästintill mässingsfärgat. Blir det på det viset...?
Jag tycker det känns fel, min man säger det är heeelt okej...
Den nedre delen av rökröret, som är oislolerat har ändrat färg vid första eldningen. Den är gulaktig, nästintill mässingsfärgat. Blir det på det viset...?
Helt normalt! Rostfritt antar färgen gul>blå>gråsvart färg beroende på temperaturen samt syret i omgivningen. Helt normalt, därför använder man argonfylltMollyMoon skrev:Halloj, intressant diskussion så här på fredagskvällen. Renoverat bastun i stugan. Rostfritt skare va!
Hej Leif, tack för input! Du skrev ngt om Argon??? Iallavillafall, Trodde inte att den skulle ändra färg.... så hääär? Har iaf. Bastat utan att nåt brunnit upp... Hehe... Man är ju katastrof människa... På gott & ont!L Leif i Skåne skrev:
Redigerat: