MollyMoon
Halloj, intressant diskussion så här på fredagskvällen. Renoverat bastun i stugan. Rostfritt skare va!
Den nedre delen av rökröret, som är oislolerat har ändrat färg vid första eldningen. Den är gulaktig, nästintill mässingsfärgat. Blir det på det viset...?
Jag tycker det känns fel, min man säger det är heeelt okej...
 
Inget konstigt alls.
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon MollyMoon skrev:
Halloj, intressant diskussion så här på fredagskvällen. Renoverat bastun i stugan. Rostfritt skare va!
Den nedre delen av rökröret, som är oislolerat har ändrat färg vid första eldningen. Den är gulaktig, nästintill mässingsfärgat. Blir det på det viset...?
Jag tycker det känns fel, min man säger det är heeelt okej...
Helt normalt! Rostfritt antar färgen gul>blå>gråsvart färg beroende på temperaturen samt syret i omgivningen. Helt normalt, därför använder man argonfyllt
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
L Leif i Skåne skrev:
Helt normalt! Rostfritt antar färgen gul>blå>gråsvart färg beroende på temperaturen samt syret i omgivningen. Helt normalt, därför använder man argonfyllt
Hej Leif, tack för input! Du skrev ngt om Argon??? Iallavillafall, Trodde inte att den skulle ändra färg.... så hääär? Har iaf. Bastat utan att nåt brunnit upp... Hehe... Man är ju katastrof människa... På gott & ont!
 
  • Förändrad färg på en bastuugns skorsten i ett rum med mörkt träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Tom_Höör
  • Laddar…
Rickard.
Det är helt normalt och ser riktigt snyggt ut (y) En anpassad avgasrör med en färgskiftande ytfinish i ett fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
zzoink och 1 till
  • Laddar…
Ser exakt ut som krökarna på mitt 4-1 system som jag hade på katanan!!! Snyggt!
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
Rickard. Rickard.ag skrev:
Det är helt normalt och ser riktigt snyggt ut (y) [bild]
Vackert!!!! TACK! ❤️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.