Såg att Ifö hade en serie sådana som såg intressanta ut. Känner någon till liknande produkter från andra tillverkare?

Har inget svar på just det men några grannar har just ett handfat i rostfritt och det ser allt annat än fräscht ut längre. Kalkavlagringar, tandkräm/tvålrester syns VÄLDIGT tydligt.... men smaken är ju som baken :)

Ett annat par i bekantskapskretsen hade en gång en lägenhet med just rostfri toalett (ringen i trä) och den såg (om möjligt) inte heller ren/snygg ut!

Hemmakatten
Intra, www.intra-group.com, har handfat i rostfritt stål. Vi kommer själva att ha ett av deras runda, rostfria handfat nedfällt i en vit bänk.

ByggaNytt skrev:
Har inget svar på just det men några grannar har just ett handfat i rostfritt och det ser allt annat än fräscht ut längre. Kalkavlagringar, tandkräm/tvålrester syns VÄLDIGT tydligt.... men smaken är ju som baken :)

Ett annat par i bekantskapskretsen hade en gång en lägenhet med just rostfri toalett (ringen i trä) och den såg (om möjligt) inte heller ren/snygg ut!
Lite förvånande eftersom rostfritt egentligen är avsett för offentligt bruk (Ifö marknadsför den även just så), så jag trodde snarast tvärtom att det skulle vara enkelt att hålla rent. Kan det inte vara så att dina grannar är lite dåliga på att städa ;)?

Hemmakatten skrev:
Intra, www.intra-group.com, har handfat i rostfritt stål. Vi kommer själva att ha ett av deras runda, rostfria handfat nedfällt i en vit bänk.
Tack, bra grejor här.

wireless2000 skrev:
Kan det inte vara så att dina grannar är lite dåliga på att städa ;)?
Absolut! De har dessutom en lustig polerad yta (alltså inte samma som i t.ex. diskbänken i köket). Kan dock vara värt en extra tanke angående underhållet :)

wireless2000 skrev:
Lite förvånande eftersom rostfritt egentligen är avsett för offentligt bruk (Ifö marknadsför den även just så), så jag trodde snarast tvärtom att det skulle vara enkelt att hålla rent. Kan det inte vara så att dina grannar är lite dåliga på att städa ;)?
Rostfritt för offentligt bruk är pga att det inte går att slå sönder lika lätt som porslin.

Jag tycker rostfri toa känns alldeles för mycket som äcklig offentlig toalett. Men det kanske är för att jag aldrig har sett någon fräsch!

Men min spontana reaktion är USCH!

/Elin

Tycker också att det är väldigt snyggt!, även jag letar efter fler rostfria åf.

I rätt badrum så borde denna se kanon ut. Kom ut på Blocket idag.
1c1201140949Pbbb4.jpg

Stefan N skrev:
I rätt badrum så borde denna se kanon ut.
Ja den passar utmärkt i en fängelsecell... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.