Bästa svaret

Få bort mellan tänderna är kanske svårt men lite Svinto/stålull eller kanske Autosol är en möjlighet. Annars spelar det nog ingen större roll utan gissar att det kanske nöts bort vid användning.

För att motverka nybildning skulle jag se till att den blir helt torr efter användning. Ställ den gärna i starkt solsken. Sen skulle jag även spraya på någon tunn skyddsolja som 5-56, WD-40 eller egentligen vad som helst.

Det finns speciella skyddsoljor men jag tror det mesta funkar tillräckligt bra.

Sprayburk från Biltema med skyddsolja, artikelnummer 36-4564, för att skydda metallprodukter från korrosion.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Få bort mellan tänderna är kanske svårt men lite Svinto/stålull eller kanske Autosol är en möjlighet. Annars spelar det nog ingen större roll utan gissar att det kanske nöts bort vid användning.

För att motverka nybildning skulle jag se till att den blir helt torr efter användning. Ställ den gärna i starkt solsken. Sen skulle jag även spraya på någon tunn skyddsolja som 5-56, WD-40 eller egentligen vad som helst.

Det finns speciella skyddsoljor men jag tror det mesta funkar tillräckligt bra.

[bild]
Tack för tipset!

Då kör jag på lite WD-40 för detsitter kvar en längre tid och avdunstar inte efter några dagar? Rosten mellan tänderna försvann vid användning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Det är typexempel på vad WD-40 är framtaget till. Avfetta, smörja och rostskydd.
 
  • Gilla
Äpplesnö och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.