Bästa svaret
Få bort mellan tänderna är kanske svårt men lite Svinto/stålull eller kanske Autosol är en möjlighet. Annars spelar det nog ingen större roll utan gissar att det kanske nöts bort vid användning.
För att motverka nybildning skulle jag se till att den blir helt torr efter användning. Ställ den gärna i starkt solsken. Sen skulle jag även spraya på någon tunn skyddsolja som 5-56, WD-40 eller egentligen vad som helst.
Det finns speciella skyddsoljor men jag tror det mesta funkar tillräckligt bra.
För att motverka nybildning skulle jag se till att den blir helt torr efter användning. Ställ den gärna i starkt solsken. Sen skulle jag även spraya på någon tunn skyddsolja som 5-56, WD-40 eller egentligen vad som helst.
Produkter som diskuteras: "WD-40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Tack för tipset!Alfredo skrev:Få bort mellan tänderna är kanske svårt men lite Svinto/stålull eller kanske Autosol är en möjlighet. Annars spelar det nog ingen större roll utan gissar att det kanske nöts bort vid användning.
[bild]
Då kör jag på lite WD-40 för detsitter kvar en längre tid och avdunstar inte efter några dagar? Rosten mellan tänderna försvann vid användning.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Rostprickar på nymålade element
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Detta ljud vid avfrostning är nytt..
Värmepumpar -
Snygga skruvar till rostfri stolpsko?
Altan & Uteplats -
Ny vattenservitut men kan inte gräva ner till frostfritt Stockholm
Vatten & Avlopp -
Två hifi-transformatorer pajade samtidigt. Förslag på ny grendosa?
El