Finns det någon som har anlitat detta företag? De håller till i Vallentuna utanför Stockholm.

Har blivit debiterad 15.000 kr för ca 3 timmars arbete med att felsöka och fylla på glykol i en värmepanna. Dessutom klarade de inte av att åtgärda problemet. Känns som att de har saltat fakturan rejält

Men hur ser fakturan ut? Vad har de debiterat för? Jag förutsätter att det inte bara är en klump på 15 000 utan specifikation?

S SKM123 skrev:
Finns det någon som har anlitat detta företag? De håller till i Vallentuna utanför Stockholm.

Har blivit debiterad 15.000 kr för ca 3 timmars arbete med att felsöka och fylla på glykol i en värmepanna. Dessutom klarade de inte av att åtgärda problemet. Känns som att de har saltat fakturan rejält
Om problemet kvarstår får du överklaga. Hade samma bekymmer för flera år sedan när vår markvärme gick av pga grävning, fyllde på glykol 2 ggr innan de insåg att det var av på 2 ställen

Om du beställt jobbet skriftligt, kan du posta vad du beställt?
Bild på fakturan?

J J-banan skrev:
Om problemet kvarstår får du överklaga.
Överklaga? Reklamera är nog ordet.

S SKM123 skrev:

S SKM123 skrev:
Kanske var lite otydlig, men de har debiterat för 14 timmars arbete, men verkliga arbetstiden är bara 3 timmar. Kostnad för glykolen är ca 1.000 kr. Resten bara arbete. 2 personer kom, en av dom verkade vara en praktikant som inte kunde något. De påstår att de kopplat förbi hela systemet och att värmen nu går på elpatron. Men halva huset har ingen värme i elementen. Den lilla värme som finns ger ca 12 grader. Har redan bestridit fakturan. De lovade att "montören" skulle ringa mig men sedan jag bestridit har de blivit helt tysta. Känns mer som att de saltat fakturan rejält och hoppas på att jag ska betala.
Någon annan som har erfarenhet av det här företaget? Finns en del negativa recensioner om dem som liknar min upplevelse.

S SKM123 skrev:
Någon annan som har erfarenhet av det här företaget? Finns en del negativa recensioner om dem som liknar min upplevelse.
Bild på faktura vore bra början för oss som inte vet om dem

• Gilla
Annelundarn och 2 till
  • Laddar…
S SKM123 skrev:
Eftersom du ignorerar inlägg som ber dig om något underlag så får vi anta att du är nån konkurrent eller annan som vill företaget illa....

• Gilla
guggen och 6 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Bil
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Eftersom du ignorerar inlägg som ber dig om något underlag så får vi anta att du är nån konkurrent eller annan som vill företaget illa....
Precis, grundlösa påståenden än sålänge.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
[länk]
Hur kan de ha 2.8 i genomsnitt när de har 100% 1 stjärna

Har du pratat med firman?
Du säger 2 gubbar, 3timmar felsökning + material. Borde varit 6 timmar + material. Men blivit fakturerad 15timmar + material.

Med tanke på den information du har förmedlat i tråden så tycker jag att beloppet verkar rimligt.

• Gilla
useless
  • Laddar…
H
J J-banan skrev:
Hur kan de ha 2.8 i genomsnitt när de har 100% 1 stjärna
Du får trycka på omdömena, det finns fler omdömde än 3.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.