1 387 läst · 24 svar
1k läst
24 svar
Ronqvist Rör AB - Saltad faktura
Sida 1 av 2
Finns det någon som har anlitat detta företag? De håller till i Vallentuna utanför Stockholm.
Har blivit debiterad 15.000 kr för ca 3 timmars arbete med att felsöka och fylla på glykol i en värmepanna. Dessutom klarade de inte av att åtgärda problemet. Känns som att de har saltat fakturan rejält
Har blivit debiterad 15.000 kr för ca 3 timmars arbete med att felsöka och fylla på glykol i en värmepanna. Dessutom klarade de inte av att åtgärda problemet. Känns som att de har saltat fakturan rejält
Moderator
· Stockholm
· 52 984 inlägg
Men hur ser fakturan ut? Vad har de debiterat för? Jag förutsätter att det inte bara är en klump på 15 000 utan specifikation?
Om problemet kvarstår får du överklaga. Hade samma bekymmer för flera år sedan när vår markvärme gick av pga grävning, fyllde på glykol 2 ggr innan de insåg att det var av på 2 ställenS SKM123 skrev:
Upp med fakturan då!
Om du beställt jobbet skriftligt, kan du posta vad du beställt?
Bild på fakturan?
Bild på fakturan?
S SKM123 skrev:
Någon annan som har erfarenhet av det här företaget? Finns en del negativa recensioner om dem som liknar min upplevelse.S SKM123 skrev:Kanske var lite otydlig, men de har debiterat för 14 timmars arbete, men verkliga arbetstiden är bara 3 timmar. Kostnad för glykolen är ca 1.000 kr. Resten bara arbete. 2 personer kom, en av dom verkade vara en praktikant som inte kunde något. De påstår att de kopplat förbi hela systemet och att värmen nu går på elpatron. Men halva huset har ingen värme i elementen. Den lilla värme som finns ger ca 12 grader. Har redan bestridit fakturan. De lovade att "montören" skulle ringa mig men sedan jag bestridit har de blivit helt tysta. Känns mer som att de saltat fakturan rejält och hoppas på att jag ska betala.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 990 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 990 inlägg