JLAINE skrev:
Det verkar ju vara pexrör så den behöver nog inte fixeras något nämnvärt, då den blir ingjuten i flytspackel etc.
PEXrör...???

Ärligt talat... blev det för mycket glögg eller tittar vi på olika bilder... :rolleyes::D

Till vänster om avloppet syns ju klart och tydligt att det är ett prisolrör och man ser ju till och med det frilagda kopparröret och kopplingen... ;)

På de bilderna jag ser i min dator så är klinkern redan lagd och då lär det redan vara flytspacklat så de är fixerade har jag en känsla av... :rolleyes:
 
T
Det verkar som att det inte bara är glögg som är inblandat utan även lite svamp som har rökts : )
 
tank77 skrev:
Det verkar som att det inte bara är glögg som är inblandat utan även lite svamp som har rökts : )
:D:D:Dd^_^b
 
jag sa iaf till min svåger att ringa firman, får se vad de säger om allt...
Återkommer!
 
Vad ska han ringa dem om då ??

Nyfiken på fortsättningen...:rolleyes:
 
Jag med :) Särskilt nu som mitt eget badrum är klart och avslutat :D
 
tank77 skrev:
Det verkar som att det inte bara är glögg som är inblandat utan även lite svamp som har rökts : )
Snarare min personliga brist på erfoderliga vvs kunskaper. Trodde att man med Pexrör menade mjuka kopparrör med plastisolering på? Men nu vet jag att dessa kallas Prisolrör.

Pexrör är väl stålomspunna slangar eller?
 
Med risk för att du bara spelar skoj, så svarar jag ändå, Pex är "plastslangar" av tvärbunden polyeten om jag inte missminner mig, typ lk, wirsbo med flera,
Pratas det om rör i rör så är det pex med skyddsrör som menas..
Dom är inte omspunna på något vis, möjligtvis mytomspunna.. :)
 
Tack för de pedagogiska bilderna Paul!
 
LAINE skrev:
Tack för de pedagogiska bilderna Paul!
Tänkte mest att det ibland är lättare att förknippa saker då man ser dem...
Fullt förståeligt om du inte hade koll på de olika sorterna. De e lugnt !
Var dag lär man sig något nytt här i livet och man blir aldrig fullärd.
 
MikkoK skrev:
Ett par snabba frågor - min svåger med familj har fått sitt badrum renoverat nyligen av en firma.
Rören under tvättstället kommer upp genom golvet enligt bifogade bilder.
Vad säger ni? Godkänt eller dags för dem att ringa o skälla?

[bild]

[bild]
Citerar mig själv 5 år senare :)

Nu har detta gått så långt att det i dagsläget luktar fukt, på gränsen till mögel i deras badrum. Jag sa till dem att ringa direkt till de som gjorde badrummet, alternativt försäkringsbolaget.
Jag tänker dock inte tjöta på dem mer, jag har en egen fuktskada i vårt 34 år gamla badrum att åtgärda...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.