Jag tror tanken är att om det blir vatten stående på hela golvet i badrummet, t.ex vid stopp i golvbrunnen. Rätta mig gärna någon som vet.
 
Står i begrepp att renovera badrum själv. Har fått en offert på 120 000 spänn för ett badrum på 3 kvm...UTAN kakel, och övrig badrumsinredning...

Har följt tråden och ser med spänning fram emot "avslöjandet" av vilken firma det är!

Om allt som krävdes var att utföra jobbet lika "bra" som i BiFuels fall, ja då kan jag lika gärna göra det själv och spara kanske 50-60 tusen svenska kronor.

Bra inlägg från alla som belyser hur klurigt det här med våtrum kan vara...
 
Slutresultatet blev riktigt snyggt trots diverse små skönhetsfel och detaljmissar och förhoppningsvis är underarbetet godtagbart nu när de grövsta felen rättades till. Dock är vi ju långt ifrån nöjda med bemötande och hur diverse andra saker skötts. Eftersom vi fortfarande väntar på att de ska komma och hämta sitt skräp så avvaktar jag med att gå ut med namn, men jag har via en annan tråd skickat PM om vilken firma det rör sig om till de som är intresserade. Visade sig att en annan tråd om krångel med badrumsfirma rör samma lirare, men då främst pga tokig fakturering.
 
  • IMG_8296.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_8316.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ett par snabba frågor - min svåger med familj har fått sitt badrum renoverat nyligen av en firma.
Rören under tvättstället kommer upp genom golvet enligt bifogade bilder.
Vad säger ni? Godkänt eller dags för dem att ringa o skälla?

2i7mfev.jpg

344dvus.jpg
 
Nytt försök med bild.
 
  • Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men helvete, rent ut sagt! Och jag som trodde att jag hade haft med klåpare att göra... ;)
Nu är jag ju inte utbildad badrumsbyggare eller besiktningsman men jag säger ring och skäll!! Det där ser ju inte klokt ut! Är ju hål rakt ner. Vad hände med tätskikt, rörmanschetter etc?

Du får väldigt gärna PM:a mig namnet på denna firma.
 
BiFuel skrev:
Men helvete, rent ut sagt! Och jag som trodde att jag hade haft med klåpare att göra... ;)
Nu är jag ju inte utbildad badrumsbyggare eller besiktningsman men jag säger ring och skäll!! Det där ser ju inte klokt ut! Är ju hål rakt ner. Vad hände med tätskikt, rörmanschetter etc?

Du får väldigt gärna PM:a mig namnet på denna firma.
Nu är ju inte jag med... :surprised:

Hur kan du bedömma att där inte är någon rörmanschett bakom kladdet på avloppsröret...
På vattenrören är ju manschetterna så låga så där kan man ju inte se om där finns några med tanke på att klinkern bygger en del.

Ser man till deras ursågning i klinkern verkar de ju varit nogranna och då får man ju hoppas de varit det med tätskiktet också.
Dock ser det ju lite kladdigt ut runt i kring.

Vad gäller att rören kommer upp i golvet så får de göra detta i undantagsfall där det absolut inte finns någon annan lösning utan att det drar med sig gigantiska projekt.
 
OK, jag är ju inte utbildad som sagt... jag tänkte inte på att det inte måste vara tätt runt klinkersutsågningen. Kanske inte så illa som jag först trodde då :)
Men det kan väl aldrig vara bra att det kan rinna in vatten under klinkersen på det där viset?
 
Vatten under klinker är ingen fara, klinkerns enfunktion är att vara snygg och agera slitskydd så du inte sliter sönder tätskiktet. Det är tätskiktet som är det täta i sammanhanget.
 
Det rinner alltid vatten bakom klinker och kakel... därför man har tätskiktet

Dock kan jag tycka att man fogar i för att det ser snyggare ut.
 
Måste inte vattenledningen till höger om bilden ochså vara fast fixerad?
 
Jag ska helt enkelt inte uttala mig när jag sniffat på glöggen :D
 
Även jag har sniffat på glöggen, men vi är i alla fall överens om att det är en vattenledning eller?
 
Personligen tror jag att ni mer än sniffat på glöggen för det går ju upp ett vattenrör till vänster om avloppet också... ;)

Vaddå fixeras... det är nog fixerat i underlaget som antingen är av trä eller betong och över detta är där antagligen flytspackel med.
Dock kan man ju inte se detta på bilderna...

Hur ska man mer fixera rören ???
 
Det verkar ju vara pexrör så den behöver nog inte fixeras något nämnvärt, då den blir ingjuten i flytspackel etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.