H
Hej,

Igår märkte vi att vattenlåset under handfatet läckte - det var lättfixat med att skruva på lite hårdare, det slutade sedan att läcka.

Men sen märkte jag att själva plaströret som går ner i golvet gick och röra upp och ner och gick att lyfta upp hela orangea gummi grejer med röret samtidigt ur hålet. Det sitter liksom inte åt, kan det vara att man behöver byta ut röret som går ner i golvet till avloppet?

Behövs det fogas igen? Eller är det tryggt så länge det inte läcker under handfatet? Ingen risk för vattenskada eller likande?

Ser det rätt ut?

Trevlig helg

• Vitt plaströr med orange tätning vid golv, plaserat under handfat. Rör och tätning kan lyftas upp, frågor om tätningsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rätt och riktigt

• Gilla
Habibihabibi
  • Laddar…
H
E egge80 skrev:
Rätt och riktigt
Tack för kvickt svar! Tänkte höra av mig till hyresvärden men då kan jag känna mig lugn, visste bara inte att plaströret som leder ner i golvet skulle gå att röra på.

Det luktar inte heller något så tänker att jag ej behöver isolera mer med silikon eller vad det är under det orangea

Det röret går att dra upp helt och hållet och rengöra, det är det yttre som sitter fast i golvet, ser som sagt rätt ut och tätt mha gummimuffen

• Gilla
Habibihabibi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.