Hej
Vill bara veta hur ni ser på detta. Är jag bara petig eller är detta inte okej? Arbetet gäller installation av 4 st element på övervåning. Samt avlopp och rördragning i badrum.
Rör är inte i våg mot golv
Skarv på ett rör som är ca 1300mm
Anslutning mot vägg är sned
Rör har olika avstånd mot vägg
Nedre rör är ej i våg mot golv
Inga brickor mot vägg
Böjar är inte lika och brickor mot vägg saknas
Montage av golvbrunn, brunnen har inte understöd på alla sidor samt att understödet inte har samma dimension som golvbjälklag.
Avstängningsventiler sitter inte på samma nivå
Rören har inte samma bockning
Handskar endast monterade med 1-2 skruv ska man inte använda alla 3 hål för Att fästa dessa?
Vad tycker ni?
Vill bara veta hur ni ser på detta. Är jag bara petig eller är detta inte okej? Arbetet gäller installation av 4 st element på övervåning. Samt avlopp och rördragning i badrum.
Rör är inte i våg mot golv
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skarv på ett rör som är ca 1300mm
Logga in
Skapa konto
Anslutning mot vägg är sned
Logga in
Skapa konto
Rör har olika avstånd mot vägg
Logga in
Skapa konto
Nedre rör är ej i våg mot golv
Logga in
Skapa konto
Inga brickor mot vägg
Logga in
Skapa konto
Böjar är inte lika och brickor mot vägg saknas
Logga in
Skapa konto
Montage av golvbrunn, brunnen har inte understöd på alla sidor samt att understödet inte har samma dimension som golvbjälklag.
Logga in
Skapa konto
Avstängningsventiler sitter inte på samma nivå
Logga in
Skapa konto
Rören har inte samma bockning
Logga in
Skapa konto
Handskar endast monterade med 1-2 skruv ska man inte använda alla 3 hål för Att fästa dessa?
Logga in
Skapa konto
Vad tycker ni?
Nu är jag inte rörmokare men har en far som jobbade i 50år med yrket. Så lite har gått in.
Överlag så ser ju alla böjar och varierande avstånd till vägg ganska så amatörmässigt ut.
Beträffande att rören inte är i våg med golvet så skall det väl vara så för att systemet skall kunna lufta sig bra, dvs luften skall ledas upp mot radiatorerna så att du kan få ut det ur systemet. Men som de rörabeten farsan gjort i mitt hus är det långt ifrån i fråga om detaljutförande. Verkar mer som snabbt och fungera utan nån yrkesstolthet. Men har man köpt på fastpris så kan det säkert bli så där.
Överlag så ser ju alla böjar och varierande avstånd till vägg ganska så amatörmässigt ut.
Beträffande att rören inte är i våg med golvet så skall det väl vara så för att systemet skall kunna lufta sig bra, dvs luften skall ledas upp mot radiatorerna så att du kan få ut det ur systemet. Men som de rörabeten farsan gjort i mitt hus är det långt ifrån i fråga om detaljutförande. Verkar mer som snabbt och fungera utan nån yrkesstolthet. Men har man köpt på fastpris så kan det säkert bli så där.
Håller med tidigare, inte gjort av en yrkesman med sinne för detaljer.
Golvbrunnen ej enligt monteringsanvisning.
https://www.purus.se/fileadmin/user...ngsanvisning_purusplattan_300_multi_22508.pdf
Golvbrunnen ej enligt monteringsanvisning.
https://www.purus.se/fileadmin/user...ngsanvisning_purusplattan_300_multi_22508.pdf