Hej

Vill bara veta hur ni ser på detta. Är jag bara petig eller är detta inte okej? Arbetet gäller installation av 4 st element på övervåning. Samt avlopp och rördragning i badrum.

Rör är inte i våg mot golv
Olämplig rörinstallation längs ett golv och vägg med synliga fel såsom ojämn rördragning och dålig fixering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skarv på ett rör som är ca 1300mm
Ojämnt monterade rör längs en vägg med synliga avvikelser och utan fixering med brickor.
Skapa konto

Anslutning mot vägg är sned
Rördragning längs vägg och golv med synliga installationer; några skruvar och fästen verkar saknas.
Skapa konto

Rör har olika avstånd mot vägg
Ojämn rördragning längs med vägg där rören har olika avstånd från väggen och är monterade utan brickor.
Skapa konto

Nedre rör är ej i våg mot golv
Rörinstallation längs vägg i ett rum med ojämna avstånd, sneda anslutningar och synlig rörföring.
Skapa konto

Inga brickor mot vägg
Ojämna rörinstallationer nära golv och vägg, utan brickor, och elementanslutningar i varierande höjd och vinkel.
Skapa konto

Böjar är inte lika och brickor mot vägg saknas
Ojämna och sneda rörinstallationer med synliga skarvar och olika avstånd till vägg i ett pågående byggprojekt.
Skapa konto

Montage av golvbrunn, brunnen har inte understöd på alla sidor samt att understödet inte har samma dimension som golvbjälklag.
Golvbrunn utan fullständigt understöd omgiven av ojämnt dragna och monterade rör i en konstruktion.
Skapa konto

Avstängningsventiler sitter inte på samma nivå
Ojämna och snedmonterade koppar- och järnrör med avstängningsventiler i ett hörn av ett badrum.
Skapa konto

Rören har inte samma bockning
Rördragning längs en vägg med ojämt monterade koppar- och flexibla rör samt synliga brister i installationen.
Skapa konto

Handskar endast monterade med 1-2 skruv ska man inte använda alla 3 hål för Att fästa dessa?
Rörinstallation med ojämna böjar, olika avstånd från vägg och bristfällig fästning.
Skapa konto

Vad tycker ni?

• Rörinstallation i badrum med synliga rör som är snedmonterade och ojämnt avstånd från väggen.
    Skapa konto
  • Ojämnt installerade avloppsrör och golvbrunn på en konstruktion med synlig isolering och avstängningsventiler på olika nivåer.
    Skapa konto
En röris med sämre känsla för detaljer. Håller med, det är störande.
Brunnen är direkt felmonterad. Kortlingar av bjälklagsdimension runt om är det som gäller.

• Gilla
Garningen
  • Laddar…
Nu är jag inte rörmokare men har en far som jobbade i 50år med yrket. Så lite har gått in.
Överlag så ser ju alla böjar och varierande avstånd till vägg ganska så amatörmässigt ut.
Beträffande att rören inte är i våg med golvet så skall det väl vara så för att systemet skall kunna lufta sig bra, dvs luften skall ledas upp mot radiatorerna så att du kan få ut det ur systemet. Men som de rörabeten farsan gjort i mitt hus är det långt ifrån i fråga om detaljutförande. Verkar mer som snabbt och fungera utan nån yrkesstolthet. Men har man köpt på fastpris så kan det säkert bli så där.

N Nils82 skrev:
En röris med sämre känsla för detaljer. Håller med, det är störande.
Brunnen är direkt felmonterad. Kortlingar av bjälklagsdimension runt om är det som gäller.
Tack för era svar, kanske inte jag som är petig då:) Hoppas fler kan ha en åsikt om detta.

Mathew 82 Mathew 82 skrev:
Tack för era svar, kanske inte jag som är petig då:) Hoppas fler kan ha en åsikt om detta.
Viktigast är väl vad du själv tycker, det är du som skall leva med rördragningarna.
Men som för det mesta så får man vad man betalar för.

Har ju betalt en slant för detta. Dragningen för element kan jag väll ta om de åtgärdar felen. Men om golvbrunnen inte är monterad enligt säker vatten så tänker jag inte ge mig. ;)

kulle
Golvbrunnen ska du absolut stå på dig så du får stöd under alla sidor

• Gilla
henryry
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.